Markkinoinnin automaatio ja EU:n tietosuoja-asetus (GDPR)

MArkkinoinnin automaatio ja GDPR

EU:n yleinen tietosuoja-asetus eli GDPR hyväksyttiin keväällä 2016 (14.4.2016) Euroopan parlamentin ja neuvoston päätöksillä. General Data Protection Regulationin tavoitteena on luoda Euroopan unionille ajanmukainen, vahva, yhtenäinen ja kattava tietosuojakehys. Tämän lisäksi parannetaan luottamusta online-palveluihin ja edistetään EU:n digitaalista markkinoiden kehittämistä. Rekisterinpitäjän tulee tehdä analyysi siitä vastaako henkilötietojen käsittely ja tietosuojakäytänteet EU:n tietosuoja-asetuksen uusia vaatimuksia. Yritysten […]


Me teemme digimarkkinointia. Mitä sinä teet?

calltoaction logo 2017

Viime vuosina on tullut tutustuttua lukuisiin uusiin ihmisiin ja yrityksiin. Täytyy sanoa, että päällimmäinen ajatus on miten vähän me kerromme itsestämme verkossa. Me suomalaiset olemme aina niin vaatimattomia. Haluankin kannustaa ihmisiä ja yrityksiä kertomaan rohkeammin omasta osaamisestaan. Annas kun kerron, mitä me osaamme ja mistä me ponnistamme.   Miten digimarkkinoinnin toimisto Call To Action syntyi? Kaikki […]


Hyökkäys kuntoon digitaalisella markkinoinnilla

digitaalinen markkinointi 2017 kuopio calltoaction

Hyökkäys kuntoon digitaalisella markkinoinnilla Vuonna 2017 suurin osa sekä kuluttajista että yrityksistä aloittaa hankintojen tekemisen ensin täältä, verkosta. Asiakkaat selaavat verkkoa, tekevät vertailuja ja saattavat jopa ostaa jo ennen kuin myyjä on ehtinyt ottanut yhteyttä. Nykyään yli 75 prosenttia B2B-päättäjistä käyttää sosiaalista mediaa ostoprosessin tukena. Yleensä ensimmäinen askel on Google. Digitaalinen markkinointi ja prosessien digitalisaatio […]


Kuinka paljon yrittäjän pitää osata?

kuinka paljon yrittäjän pitää osata digitaalisesta markkinoinnista

Olemme Call To Actionilla vuoden 2016 aikana kouluttaneet Kuopiossa, Iisalmessa ja Varkaudessa kymmeniä yrittäjiä, myynnistä tai markkinoinnista vastaavia työntekijöitä tai muuten vain digitaalisesta markkinoinnista ja sisältömarkkinoinnista kiinnostuneita ihmisiä. Matkan varrella on ollut paljon oivalluksia, onnistumisia ja ahaa-elämyksiä, mutta välillä on myös kuulijoiden pään päällä voinut lähes nähdä leijuvan ison kysymysmerkin. Digitaalisen markkinoinnin ympärillä pyörii kuitenkin […]


Verkkosivu ei ole pelkkä näyteikkuna

Mitä teet jos kohtaat jonkin ongelman tai haluat ostaa jotain? Lähdetkö torille kysymään neuvoa vai kiertelemään kauppoja? Torilla jutustelu ja kauppojen kiertäminen on toisinaan ihan mukavaa puuhaa, mutta helpointa on varmasti katsoa Googlesta.


Sisältöstrategian kuusi elementtiä

CTA---asiakkaan-polku---step-1

Sisältömarkkinointi on juuri nyt varsin kuuma termi markkinoinnissa. Sisältöä tuotetaan enemmän kuin koskaan eikä monikaan organisaatio ole ottanut sisällöstään läheskään kaikkea irti. Mitä sille kaikelle sisällölle pitäisi sitten tehdä? Miten se saataisiin asiakkaille esiin?


Ruutia ja dynamiittia!

RUUTIA-DYNAMIITTIA-CALL-TO-ACTION

Kävimme viime viikolla etsimässä museosta kuvia uudesta toimistostamme. Talo on seissyt jykevänä paikoillaan Kauppakadulla jo vuodesta 1850, eli tasan 165 vuotta. Kuvasta näimme, että vuonna 1911 talon seinässä oli erilaisia kylttejä kuten Ruutia ja Dynamiittia. Nämä historialliset kuvat saivat minut miettimään pitkästä aikaa markkinointia ja sen murrosta hiukan laajemmalla perspektiivillä. Mennäänpä hetkeksi vuoteen 1850 ja […]


Leirinuotiosta rovioksi

digitaalinen markkinointi sisältömarkkinointi ulkoistetu tiimi

ALUSSA OLI TARINA Tarinat ovat erottamaton osa kulttuuriamme ja yhteiskuntaa. Elokuvat, kirjat, musiikki, uutiset, uskonnot, arkkitehtuuri ja maalaukset ovat kaikki tarinoita. Ne ovat erottamaton osa elämäämme. Tarinat määrittelevät arvojamme, intohimojamme ja unelmiamme, mutta myös ennakkoluulojamme ja pelkojamme. Haluatko tietää, miten kaikki joskus alkoi?