Sosiaalinen media, markkinointi ja asiakaspalvelu- työpajat


Kaikki asiakkaasi ovat jo verkossa.

Internetin myötä markkinat ovat siirtyneet ostajien valtakauteen. Sekä kuluttajien että ammattiostajien ostotavat kehittyvät nopeammin kuin yrityksen myynti- ja markkinointiprosessit.  Myös myynnin ja markkinoinnin mittaaminen sekä asiakaskokemus menevät uusiksi.

zero-momenth-of-truth-asiakaskokemus-verkossa-asiakaspolut-call-action-kuopio

Zero Moment of Truth eli Googlen näkemys erilaisista ostamispäätökseen vaikuttavista tekijöistä

Järjestämme yhdessä YOM-hankkeen kanssa laajan työpajakokonaisuuden, jossa pureudumme digitaaliseen markkinointiin, sosiaaliseen mediaan ja asiakaspalveluun syvemmin. Työpajan sisältö perustuu pääasiassa omassa työssämme havaitsemiimme “parhaat käytännöt”- malleihin. Käymme lisäksi läpi erilaisia case-esimerkkejä.
Työpajoissa tuotetaan uusia oivalluksia ja opitaan käytännön sosiaalisen median taitoja.

Työpajojen läpileikkaavana teemana on kuinka palvelen asiakkaitani verkossa. B2B että B2C myynti on muuttumassa yhä enemmän H2H (human to human) myynniksi. Puhumme myös sisältömarkkinoinnista ja sen taktiikoista, ostokäyttäytymisen muutoksesta, erilaisista sosiaalisen median työkaluista, analytiikasta ja digitaalisista mainoksista.
Varaamme aikaa myös kysymyksille ja haluamme antaa aikaa keskustelulle.
Työpajat sopivat kaikille myynti ja markkinointi-ihmisille ja johtajille.

Työpajojen sisältö:

  1. Oppimisryhmään liittyminen (oma suljettu FB-ryhmä materiaalin jakamiseen)
  2. Miten digitalisaatio vaikuttaa ostamiseen, ja mitä minun pitäisi tehdä?
    1. Ryhmän havainnot omassa yrityksessä
  3. Hyvä palvelu on parasta markkinointia – myös verkossa
    1. Sosiaalisen median käyttö asiakaspalvelukanavana
    2. Parhaat käytännöt
  4. Asiakaspalvelun hyödyt verkossa
    1. Tyytyväinen asiakas on edelleen paras suosittelija
    2. Mitä alustoja voin hyödyntää asiakaspalautteen hyödyntämisessä?
  5. Kenelle minä olen myymässä tuotteitani?
    1. Ostajapersoonien luonti
  6. Mitä minun pitää ymmärtää hakukoneista ja hakusanoista?
    1. Sivustorakenne
    2. Hakusanat ja tekstintuotanto
  7. Hyvä sisältö myy. Miten sitä tehdään?
    1. Sisältömarkkinoinnin pelisäännöt
    2. Kuvat ja videot
  8. Kuka sisältöjäni kuluttaa ja miten se vaikuttaa liiketoimintaani?
    1. Mittaaminen ja analytiikka
    2. DEMO: Google Analytics
  9. Miten käytän sosiaalisen median kanavia sisällön jakamiseen?
    1. Perusteet kanavista ja niiden käytöstä
  10. Miten mainostan hyväksi havaitsemiani sisältöjä kanavissa?
    1. Facebook mainokset ja Google Adwords
  11. Kysy meiltä me vastaamme – mistä haluan lisää tietoa?

Koulutuksen hinta: 200 euroa / hlö (sis. kaikki kulut)*

Osallistujamäärä: 10 – 15 osallistujaa/ paikkakunta**

 

Paikka, aika ja ilmoittautuminen:

 

Kuopio, 4 pv koulutus:
16.11.2016 klo 17.30-20.30
23.11.2016 klo 17.30-20.30
30.11.2016 klo 17.30-20.30
07.12.2016 klo 17.30-20.30
Ilmoittaudu Kuopion koulutukseen tästä.

Varkaus. 2 pv koulutus:
8.11.2016 klo 9.00-17.00
22.11.2016 klo 9.00-17.00
Ilmoittaudu Varkauden koulutukseen tästä.

Iisalmi, 4 pv koulutus:
27.10. klo 17.30-20.30
3.11. klo 17.30-20.30
10.11. klo 17.30-20.30
17.11. klo 17.30-20.30
Ilmoittaudu Iisalmen koulutukseen tästä.

 

Työpajapaikat

Kuopio: Call To Action Oy. Kauppakatu 2 (2.krs) Kuopio. Sisäänkäynti Satamakadun puolelta.

Varkaus: Varkauden Taitotalo (Navitas I). Wredenkatu 2, Varkaus

Iisalmi: Ravintola Raatihuone. Kauppakatu 22, Iisalmi.

*Ilmoittautumisajan jälkeen tulleista peruutuksista tai perumatta jätetyistä ilmoittautumisista perimme koko osallistumismaksun.

**Koulutus toteutuu mikäli osallistujia on vähintään 10 henkilöä. Koulutukseen mahtuu max 15 osallistujaa.