Miten saan ääneni kuuluviin datasumussa?

Hyvä sisältöstrategia ja toimiva digitaalinen kivijalka auttaa.

 

Sisältöstrategian perimmäinen tarkoitus on saada oikea sisältö, oikealle asiakkaalle, oikeaan aikaan.

Sisältöstrategiassa määritellään yksityiskohtaisesti sisältömarkkinoinnin prosessi (tuotanto, jakelu, hallinta ja mittaus). Siinä määritellään myös ajattelutapa, kulttuuri ja lähestyminen siihen, miten asiakkaitasi palvellaan eri kanavissa. Asiakaspersoonien ja -polkujen suunnittelu kuuluvat olennaisena osana tähän vaiheeseen. Hyvän strategian avulla mittaamme myös ROI:ta tehokkaammin. Strategiaa suunniteltaessa on tärkeä määritellä, kuinka eri kanavissa viestitään (native advertising). Tämän vaiheen lopputuloksena on julkaisukalenteri, joka toimii markkinoinnin kulmakivenä koko prosessin ajan.

Tässä vaiheessa rakennamme sinulle verkkoon ns. digitaalisen kivijalan, joka toimii sekä media-alustana että mittarina, joka kerää tietoa asiakkaistasi väsymättä. Vahvan kivijalan tueksi – jonka luonnollisesti tulisi olla oma kotisivusi – otamme käyttöön tarpeisiisi sopivia digitaalisia kanavia ja brändäämme jo olemassaolevat näköiseksesi. Menemme konehuoneeseen säätämään digitaalista markkinointikoneistoasi, jotta asiakkaasi löytävät sinut paremmin verkosta.

Yksi digitalisaation suurimmista haasteista on, että varsin harva – johtoryhmätasollakaan – ymmärtää sosiaalisen median ja muiden digitaalisten kanavien mahdollisuudet myynnissä ja markkinoinnissa. Moni näkee ne leluna tai hauskana lisänä ja kokee, että yrityksellä on jo toimiva digitaalinen sisältöstrategia. Muutama maksettu Facebook-mainos on vielä kaukana toimivasta, suunnitellusta sisältöstrategiasta. Digitaalinen sisältöstrategia on paljon enemmän kuin some-kampanja.

Huolellinen suunnittelu ja oikeiden työkalujen hallitseminen säästää aikaasi. Tehosta toimintaasi. Ota yhteyttä!

 

Katso myös: Tutkimus, analytiikka ja raportointi ja Sisällöntuotanto ja Mediarynnäkkö