Pesula Pyykkisatama Oy:n siirtyminen digitaaliseen markkinointiin

Pesula Pyykkisatama Oy:n uusi yrittäjä Irina Kauppinen kertoo yrityksen sukupolven vaihdoksen haasteista sekä siitä, miten yritys on kehittänyt markkinointiaan nykyaikaisemmaksi uuden yrittäjän myötä.

Pyykkisatama on Kauppisen isän vuonna 1992 perustama yritys ja nyt vuonna 2016 oli ajankohtaista ryhtyä sukupolven vaihdokseen. Uusi yrittäjä muutti perheineen Kuopioon ja vaihdosprosessi aloitettiin. Irinan mukaan heidän oma osaamisensa vaihdokseen ei ollut riittävää, joten he käyttivät apunaan konsulttia. Prosessi kesti lokakuusta 2015 kesään 2016. Kauppinen neuvookin, että sukupolven vaihtoon kannattaa varata riittävästi aikaa.

Irina kartoitti uutena yrittäjänä Pyykkisataman nykyisen markkinointitilanteen, lehtimainonnan puolella se olikin ollut hyvällä mallilla. Suurimmat muutokset markkinoinnissa ovatkin yrityksen uudet, mobiililaitteita – kännyköitä ja tabletteja – tukevat verkkosivut sekä Facebook-sivu, jota yritys käyttää nyt aktiivisesti. Pyykkisatama haluaa olla asiakkaiden tavoitettavissa myös verkossa.

Yrittäjä kertoo, että Pyykkisatama on kiinnostunut tietämään, keitä verkkosivuilla vierailevat asiakkaat ovat ja kuinka he siellä käyttäytyvä. Yritys käyttääkin nykyään statistiikkaa kotisivuillaan sekä Google Analytics -työkalua liikenteen seuraamiseksi.

Digitaalinen markkinointi ei ole yrittäjän vahvoja puolia, joten yritys haki apua Call To Actionilta. Pyykkisatamalle järjestettiin työpajatyyppinen koulutus digitaalisesta markkinoinnista, sisältömarkkinoinnista ja Google Analyticsin käytöstä.

Kauppinen toteaa, että digitaalisen markkinoinnin myötä Pyykkisatama tavoittaa asiakkaansa paremmin. Facebook-kampanjoiden ja hyvien kotisivujen kautta yritys on saanut myös uusia asiakkaita ja kasvattanut näin asiakaskuntaansa. Tulevaisuudessa yritys toivoo palvelevan asiakkaitaan entistä useammissa kanavissa.

Lue lisää digitaalisen markkinoinnin palveluistamme


Timo Jakola
Timo Jakola
Verkkokehitys, hakukoneoptimointi ja sisällöntuotanto | Call to Action Oy

Jätä kommentti