Elektroniikkabisnes on kultakaivos Elektropointille ja Call To Actionille

Elektropoint on Kuopiosta ja Hollolasta käsin toimiva elektroniikan sopimusvalmistaja. Kesällä 2017 alkanut Elektropointin ja Call To Actionin yhteistyö sisältömarkkinoinnin tiimoilta on ollut erittäin hyödyllinen kummallekin osapuolelle. Satsaukset digitaaliseen markkinointiin olivat osaltaan auttamassa Elektropointia tekemään yhden historiansa parhaista vuosituloksista. Call To Action on puolestaan päässyt toteuttamaan markkinointiratkaisuja alalla, jolla digitalisaatio ei markkinointimielessä ole vielä lyönyt täysin läpi. CTA:n kannalta kyse oli siis tietyssä mielessä tuntemattoman alueen kartoituksesta.

Menestyksekäs viime vuosi mahdollisti Elektropointille uudet laiteinvestoinnit. Kasvun tarve on edelleen kova alalla, jossa vaatimukset ovat tiukat ja kilpailu ankaraa. Elektropointin ja Call To Actionin yhteistyö jatkuu keväällä 2018 solmitulla sopimuksella, jonka puitteissa CTA on valmistautunut tukemaan Elektropointin kasvutavoitteita aikasempaa strategisemmista lähtökohdista.

Timo Jakola, Call To Action:

– Sisältömarkkinoinnin ensimmäisellä tuotantokaudella opimme, mitkä kanavat toimivat Elektropointille parhaiten. Asiakkuus on meille sikäli haastava, että potentiaalisia asiakkaita on paljon, mutta ne ovat melko hajallaan ja asiakasprofiilin tarkka määrittäminen on vaikeaa. Hakukoneoptimoitu sisällöntuotanto on siksi avainasemassa. Tavoitteena on päästä tilanteeseen, jossa Elektropoint dominoi Googlen hakutuloksia. Tuottamalla strategisesti sisältöä, joiden aiheita osakseen etsitään ja löydetään aidoista asiakkaiden tekemistä Google-hauista, on mahdollista saada laadukasta asiakasliikenettä Elektropointin kotisivuille. Meillä on siihen etulyöntiasema, sillä digitaalisen markkinoinnin keinot eivät vielä ole toimialalla laajassa käytössä.

Tilaa uutiskirje

Avaa keskustelu
Tarvitsetko apua?
Moro! Kuinka voimme auttaa?