Kun on puhe hakukoneoptimoinnista, jossain vaiheessa mukaan keskusteluun tulevat hakurobotit, googlebotti, indeksointirobotit. Tässä blogissa avataan hakurobotin olemusta: mikä se oikeastaan on, miten se toimii ja miten se vaikuttaa hakukoneoptimointiin ja siten yritysten liiketoimintaan.
Kuinka saat lisää asiakkaita hakukoneoptimoinnilla?
Hakukoneoptimointi kannattaa ja tulee nähdä myynnin ja kasvun välineenä. Sen avulla saat lisää asiakkaita pitkässä juoksussa. Kun asiakkaasi hakevat Googlesta tietoa tuotteesta tai palvelusta alueella, jolla yrityksesi toimii, heidän on mahdollista ostaa juuri Sinun palveluitasi, jos löydyt hakutuloksissa ensimmäisiltä sivuilta. Jo pelkästään Suomessa ihmiset tekevät miljoonia Google-hakuja päivässä. Yrityksen kannattaa siis olla siellä missä asiakkaatkin […]
Sisältömarkkinointisivusto madaltaa ostamisen kynnystä
Asiakkaiden ja myynnin siirtyessä yhä enemmän verkkoon perinteisen markkinoinnin ja mainonnan teho heikkenee. Massamainonta aiheuttaa asiakkaiden turtumisen mainosten volyymiin. Mainoksissa on tyrkytyksen kitkerä sivumaku, sillä pohjimmiltaan viesti on aina sama: osta, osta. Lopputuloksena on kyllästynyt ja vastahankainen asiakas. Sen sijaan että asiakkaiden naamoihin tarjoillaan oikea suora mainoksia toisensa perään, pitää heidän mielenkiintonsa suunnata asioihin, joista […]
Ei me haluta kotisivuille kävijöitä, me halutaan kauppaa!
Nämä sanat kuulee yrittäjien suusta kerta toisensa jälkeen. Ajatellaan, että liikenne kotisivuille on täysin toissijainen juttu. Se ei tuo kauppaa. Ei haluta kävijöitä vaan halutaan liidejä, bisnestä. Ja tämä on tietysti täysin ymmärrettävää. Eihän vain kotisivuliikenne pelkästään hyödytä bisnestä millään tavalla. Vai hyödyttääkö? Liikenteen kasvattaminen kotisivuillesi, eli kauppapaikallesi verkossa, on ensimmäinen ja tärkein steppi. Asiakkaiden […]
Voisiko joku hoitaa sosiaalista mediaa muun työn ohella?
Yrityksen pyörittämisessä, tilausten ja asiakassuhteiden hoitamisessa ja oman ammattitaidon ylläpitämisessä on täyspäiväinen työ jo itsessään. Sosiaalisen median haltuunotto ja hallinnointi kaiken tämän lisäksi tuntuu monesti ylitsepääsemättömältä haasteelta. Tämän vuoksi sosiaalisen median markkinoinnin mahdollisuudet jätetään hyödyntämättä. Me toimimme yhteisömanagerinasi julkaisten, seuraten ja kommentoiden asiakkaittesi sekä sidosryhmiesi toimintaa. Verkkoyhteisöjesi osallistaminen, fasilitointi ja joukkoistaminen ovat olennainen osa toimenkuvaamme. […]
Miten saan ääneni kuuluviin datasumussa?
Oikea strategia on avain onnistumiseen, myös markkinoinnissa, sosiaalisessa mediassa viestimisessä ja digitaalisessa mainonnassa. Ilman kunnon strategiaa, yksittäiset taktiikat ja markkinointitempaukset ovat arvailua datasumussa. Sisältöstrategiassa määritellään yksityiskohtaisesti sisältömarkkinoinnin prosessi (tuotanto, jakelu, hallinta ja mittaus). Siinä määritellään myös ajattelutapa, kulttuuri ja lähestyminen siihen, miten asiakkaitasi palvellaan eri kanavissa. Asiakaspersoonien ja -polkujen suunnittelu kuuluvat olennaisena osana tähän vaiheeseen. Hyvän strategian […]
Pesula Pyykkisatama Oy:n siirtyminen digitaaliseen markkinointiin
Pesula Pyykkisatama Oy:n uusi yrittäjä Irina Kauppinen kertoo yrityksen sukupolven vaihdoksen haasteista sekä siitä, miten yritys on kehittänyt markkinointiaan nykyaikaisemmaksi uuden yrittäjän myötä. Pyykkisatama on Kauppisen isän vuonna 1992 perustama yritys ja nyt vuonna 2016 oli ajankohtaista ryhtyä sukupolven vaihdokseen. Uusi yrittäjä muutti perheineen Kuopioon ja vaihdosprosessi aloitettiin. Irinan mukaan heidän oma osaamisensa vaihdokseen ei ollut […]