Kotisivujen auditointi paljastaa löydettävyyden vahvuudet ja heikkoudet
Kotisivujen tulee vastata sisällöltään asiakkaidesi hakuihin Googlessa, toimia moitteetta ja nopeasti ja olla miellyttävät käyttää myös mobiililaitteilla. Asiakkaiden pitää voida löytää haluamansa sisällöt vaivattomasti.
Hakukoneoptimoinnin – kuten kaiken digitaalisen markkinoinnin – kannalta tärkein elementti on yrityksesi kotisivut. Ilman niitä sinun on melkein mahdotonta löytyä hakukoneista.
SEO auditointi pureutuu näihin seikkoihin ja kaivaa esille kehityskohdat kotisivuiltasi, jotta yrityksesi löytyisi Googlesta paremmilta sijoilta.
Kenelle sivuston SEO auditointi on hyödyllinen?
Kun haet kasvua määrätietoisesti ja liiketoiminnallesi on tärkeää, että asiakkaat löytävät kotisivusi Googlesta, hakukoneoptimointi on yrityksellesi tärkeä myynnin työkalu. Kotisivujen auditointi on hakukoneoptimointiprojektissa aina ensimmäinen askel.
Yrityksesi koosta tai toimialasta riippumatta asiakkaat etsivät todennäköisesti tietoa tarjoamistasi tuotteista tai palveluista. Näihin hakuihin hyvin vastaavat kotisivut takaavat, että potentiaaliset asiakkaat löytävät myös sinun yrityksesi ostopäätöstä tehdessään.
Kotisivujen auditointi on tarpeellinen kaikille yrityksille, jotka haluavat tarjota asiakkailleen hyvää palvelua verkossa.
Mitä auditointi pitää sisällään?
Auditoinnissa käymme läpi kotisivujen nykytilanteen: kuinka sivusto toimii teknisesti, kuinka hyvin sisällöt kohdistuvat liiketoiminnalle tärkeisiin hakuihin, millaisilla hauilla löydymme Googlesta ja millaisia ovat asiakkaiden näkemät hakutulokset.
Auditoinnin tuloksena saadaan suunnitelma sivuston kehittämisestä löydettävyyden parantamiseksi.
- Sivuston arkkitehtuurin kartoittaminen
Millainen kokonaisuus sivusto on? Mitä sivuja löytyy tällä hetkellä Googlen indeksistä? - Sivuston sisällön kartoittaminen
Mitkä ovat laadukkaita sivuja, mitkä eivät ole laadukkaita, mitkä ovat turhia? - Sivuston tekninen toimivuus
Sivuston nopeus, mobiilikokemus, tekninen toimivuus. - Sivuston hakutulosten kartoitus ja arviointi
Millaiset hakutulokset sivuilla on Googlessa? Mitä voidaan parantaa? - Sivuston linkkiprofiilin määrittäminen
Miltä sivuilta sivustolle linkataan? Kuinka sivuston sisällä linkataan eri sivuille? - Löydettävyyden kartoittaminen
Millaisilla hauilla löydymme nyt Googlesta? Millä hauilla asiakkaat hakevat? - Kehitysehdotukset sivuston parantamiseksi
Paljonko kotisivujen auditointi maksaa?
Kotisivujen auditoinnin laajuus riippuu sivuston koosta. Laajempien sivustojen auditoinnissa menee tietenkin suppeita kauemmin. Auditointi toteutetaan 1-2 viikossa.
Riippuen sivuston laajuudesta auditointi maksaa 680-3400 euroa.
Todella laajojen sivustojen kohdalla sovitaan kustannuksista tapauskohtaisesti.
Tarjoamamme hakukoneoptimoinnin tai hakusanamainonnan palvelut eivät ole Googlen tarjoamia palveluita.
Kuinka edetään?
Lähetä alla olevalla lomakkeella lisätietoja sekä auditoitavan sivuston osoite ja saat tarkemman arvion auditoinnin kustannuksista.