Ulkoistettu markkinointipäällikkö yrityksille palveluna
Markkinointi on muuttunut tärkeäksi osa-alueeksi pk-yrityksen toimintaa. Omien palveluiden tunnettuus ja työnantajakuvan kehittäminen vaativat jatkuvaa markkinointia ja uusia ideoita.
Markkinoinnin erilaiset mahdollisuudet ja uudet kanavat sekä niiden hallitseminen vaativat aikaa ja osaamisen ylläpitoa. Tätä ei pk-yrityksissä aina löydy. Näin markkinointi on helposti tuuliajolla.
Ketkä hyötyvät palvelusta?
Ulkoistettu markkinointipäällikkö on tarkoitettu pääosin pk-yrityksille, jotka haluavat kasvaa ja olla näkyvillä. Kasvun mahdollisuudet kuitenkin tuntuvat tyssäävän yrityksen sisäisen osaamisen puutteeseen nykyaikaisen markkinoinnin osalta tai yksinkertaisesti ajan puutteeseen. Näin markkinointi ei ole tällä hetkellä oikein kenenkään vastuulla.
Mitä palvelu pitää sisällään?
Isossa kuvassa saat yrityksen käyttöön oman yksilöidyn markkinoinnin asiantuntijan. Saat näkemystä, kokemusta ja parhaita käytäntöjä juuri sinun yrityksesi markkinointiin.
Enää sinun ei tarvitse selvittää kaikkea markkinointiin liittyvää itse ja potea jatkuvaa riittämättömyyden tunnetta.
Nyt saat sen kuuluisan jonkun palvelukseen:
- Joku joka selvittää puolestasi parhaat ja kustannustehokkaimmat markkinointiratkaisut
- Joku jolta kysyä vinkkejä omaan markkinointiin
- Joku jonka kanssa ideoida ja käydä läpi omaa markkinointia koordinoidusti
- Joku joka ideoi puolestasi uusia kulmia markkinointiin
- Joku joka toimii ensisijaisena kontaktina yrityksesi markkinointiin esimerkiksi teidän omilla verkkosivuilla
Kuka sopisi sinun markkinointipäälliköksi?
Meillä on tarjota yrityksen tarpeisiin useita markkinointipäälliköitä erilaisilla ydinosaamisilla. Kaikilla on vahva tausta yleisestä markkinointiosaamisesta. Markkinointipäällikköä on mahdollista vaihtaa myöhemmin.
- Kokemus: yli 15 vuotta verkkokehitystä, kotisivujen suunnittelua ja markkinointia
- Rakkaudesta hakukoneisiin – syvä ymmärrys ja osaaminen Googlesta ja ihmisten käyttäytymisestä verkossa.
- Vahva kokeilija – Ideoita ja parhaita käytäntöjä nopeasti käyttöönotettavaksi
- Kokemus: 20 vuotta kokemusta yritysten kehittämisestä
- Folkloristi – rakastaa tarinankerrontaa ja osaavan työvoiman houkuttelua yrityksiin
- Innovaattori – kouluttautunut tuotekehittäjäksi ja rakastaa täysin uusia lähestymiskulmia
Ulkoistetut markkinointipäälliköt toimivat tiimissä ja hyödyntävät aina toistensa osaamista. Näin saat käyttöösi myös useammat aivot. Tiimi kokoontuu kahden viikon välein kehittämään omaa osaamista asiakkaiden nykyisiin ja tulevaisuuden tarpeisiin. Toimintamalli takaa sen, että markkinointipäälliköt voivat auttaa mahdollisimman laadukkaasti ja nopeasti.
Palvelupaketit kuukausittain
Työtä on mahdollista siirtää seuraaville kuukausille. Sovitut työmäärät tulee toteuttaa kolmen kuukauden aikana. Pakettia voidaan muuttaa aina vaihtuvien tarpeiden mukaan yhden kuukauden ennakkotiedolla.
- 240€/kk + alv 24% – 2h työaikaa
- Neuvonta sähköpostilla tai puhelimella
- Yhden tunnin kuukausipalaveri
- 480€/kk + alv 24% – 4h työaikaa
- Juoksevat asiat sovitulla tavalla
- Yhden tunnin kuukausipalaveri
- 960€/kk + alv 24% – 8h työaikaa
- Juoksevat asiat sovitulla tavalla
- Yhden tunnin palaveri kerran kahdessa viikossa
- 2400€/kk + alv 24% – 20h työaikaa
- Juoksevat asiat sovitulla tavalla
- Yhden tunnin palaveri kerran viikossa
Kuinka markkinointipäälliköt huolehtivat omasta osaamisesta?
Markkinointipäälliköt työskentelevät joka päivä markkinoinnin toteutusten parissa, mikä varmistaa ajankohtaisen osaamisen ja näkemyksen. Lisäksi yhden vuoden aikana tiimi käy läpi 24 tärkeintä osa-aluetta. Nykyinen runko koostuu seuraavista kehittämiskohteista:
- Markkinoinnin nykytilanteen kartoittaminen
- Kilpailija-analyysi hakutuloksissa
- Kilpailija-analyysi sosiaalisessa mediassa
- Digitaalisen tiedon hallinta markkinoinnissa
- Verkkosivujen käytettävyys ja saavutettavuus
- Markkinoinnin mittaaminen ja datan visualisointi
- Budjetointi (zero-based budgeting)
- Liidien uudet hankintakanavat
- Sosiaalinen myynti ja työntekijälähettilyys
- Facebook- ja Instagram-mainonta
- Visuaalinen suunnittelu ja sen työkalut
- Oppaat ja webinaarit myynnin tukena
- Sähköpostiautomaatiot markkinoinnissa
- Rekrymarkkinointi ja työnantajakuva
- LinkedIn- ja Twitter-mainonta
- Perinteinen media ja yhteistyö
- Oppilaitosyhteistyö ja sen kehittäminen
- Tapahtumat ja messut markkinoinnin näkökulmasta
- Printtimarkkinointi ja sen tulokselliset käyttökohteet
- Kumppanit ja sidosryhmät markkinoinnin näkökulmasta
- Googlen hakukoneoptimointi
- Googlen hakusanamainonta
- Sisällöntuotanto ja tarinankerronta
- Uutiskirjeet markkinoinnissa
Kuinka saat ulkoistetut markkinointipäällikkön käyttöön?
Palvelu aloitetaan aina yhteisellä aloituspalaverilla, jossa on mukana toimitusjohtaja Aki Karkulahti, valittu markkinointipäällikkö sekä asiakkaan valitut henkilöt. Palaverissa käydään läpi roolit, yhteiset toimintatavat ja kommunikointi sekä markkinoinnin ensisijaiset haasteet.
Ota yhteyttä
Aki Karkulahti
Toimitusjohtaja