KPA Unicon suunnittelee, rakentaa ja toimittaa kokonaisvaltaisia energiantuotantolaitoksia ympäri maailmaa. Lisäksi yritys tuottaa muun muassa laitosten käyttö- ja huoltopalveluita. Yritys on osa Partnera-liiketoimintakonsernia, joka luo toiminnallaan omistaja-arvoa ja kestävämpää tulevaisuutta. Partnera Oyj on listattu Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalla. Pieksämäellä päätoimipaikkaansa pitävä suomalainen yritys on jo useamman vuoden luottanut markkinoinnissaan Call To Actioniin.
– Olemme CTA:n kanssa tehneet yhteistyötä kesästä 2019. KPA Uniconilla oli tuolloin selkeä kasvutavoite ja halu kertoa omasta tekemisestä laajemmin potentiaalisille työntekijöille. Isot rekrytoinnit olivat siis tulossa ajankohtaisiksi, ja rekrysivustolle oli sisäinen tarve, kertoo yrityksen markkinointikoordinaattori Jonna Kovanen.
Yhteistyöprojektina alkunsa saaneessa uudistuksessa KPA Uniconille lähdettiin toteuttamaan täysin uudenlaista sivustoa vuonna vuotta aiemmin tehdyn brändiuudistuksen pohjalta. Tässä myös onnistuttiin.
– Saimme teknisesti täysin uudenlaisen rekrysivukokonaisuuden nopeasti ja hyvin tehtynä. Sivusto palvelee meitä edelleenkin, toteaa Kovanen.
Tutustu KPA Uniconin rekrysivuihin täältä.
Sittemmin yritysten välinen, rekrytointiin liittyvä yhteistyö on hiljalleen syventynyt kokonaisvaltaiseksi markkinoinnin kumppanuudeksi. KPA Uniconin digitaalisen markkinoinnin CTA otti vastattavakseen syyskuussa 2020. Yhteistyö on Kovasen mukaan ollut helppoa ja luonnollista.
– Päädyimme vaihtamaan markkinoinnin kumppania, sillä halusimme kokeilla jotain erilaista. Rekrypuolen hyvät kokemukset olivat jo vakuuttaneet meidät CTA:sta, joka on ripeä ja hintalaatusuhteeltaan hyvä. CTA on siitä lähtien toiminut kumppaninamme etenkin sellaisissa tarpeissa, joissa on kysytty laajempaa osaamista.
Apua markkinointiin matalalla kynnyksellä
Usein hektisessäkin arjessa tapahtuva yhteistyö näyttäytyy helppoutena lähestyä – puolin ja toisin.
– Kyllä se yhteistyö on yhdessä tekemistä. Sitä, että mietitään, mikä on meille KPA Uniconilla se paras ja järkevin toimintatapa. Ajatukset ja ideat tulevat CTA:lta tuputtamatta ja ilman määräävyyttä. Nopeastikin eteen tulevissa asioissa ja matalalla kynnyksellä olemme aina saaneet apua, Kovanen kiittelee.
Rekry- ja digimarkkinoinnin puolella kumppanuus siis jatkuu, ja onpa yhteistyötä ollut luontevaa syventää entisestäänkin. Kuluneen vuoden 2021 aikana CTA on auttanut KPA Uniconia kehittämään tämän kumppaniverkostoa. Käytännössä tämä on tarkoittanut markkinatutkimuksen tekoa, osallistamista sekä markkinointia KPA Uniconin potentiaalisille kumppaneille. Tässäkin on yhdessä onnistuttu, ja kasvaneen kumppaniverkoston myötä KPA Unicon on saanut lisäresursseja käyttöönsä.
Kumppaniverkoston kehittäminen CTA:n kanssa on ollut mielenkiintoinen hanke. Olemme saaneet aikaan hyvää ja avointa keskustelua. Yhteistyössämme joustavuus ja ihmisten välinen kommunikointi on ollut erityisen toimivaa, toteaa KPA Unicon digijohtaja Joni Räsänen.
KPA Unicon luottaa jatkossakin Call to Actionin näkemyksellisyyteen kokonaisvaltaisena markkinointikumppanina.
– Erittäin tyytyväisiä ollaan. CTA on tuki ja turva tietämättömille ihmisille, naurahtaa Kovanen.
Olipa tarpeissasi sitten uusi rekrysivusto, kumppaniverkoston kehittäminen tai mikä vain markkinointiin liittyvä toive, me CTA:lla voimme olla tuki ja turva myös sinun yrityksellesi. Pirauta myyntijohtajallemme Sami Lapille, niin käynnistetään yhteistyö! Sami ehdottaa tarpeisiinne parasta ratkaisua – tuputtamatta!

Sami Lappi
Myyntijohtaja
0400 219 735
[email protected]