Millaista apua teknologiayritys tarvitsee markkinoinnissa?

Moi,

Kaivattaisiin apuja yrityksemme digitaaliseen markkinointiin. Olemme vähän hommaa aloitelleet, mutta aika ja osaaminen eivät tahdo riittää.

Meillä on toimisto tässä teidän lähellä Kuopion satamassa Kirkkokatu 1:ssä.

Onnistuisiko vaikka ensi viikolle palaveri, jossa katsottaisiin tilannetta ja yhteistyömahdollisuuksia?

Paavo Korhonen
Liiketoiminnan kehityspäällikkö
DoX Systems

Tämä viesti saapui nettisivujemme yhteydenottolomakkeen kautta vuoden 2019 alussa. Sovimme palaverin, jonka pohjalta aloitimme konkreettisen yhteistyön DoX Systemsin kanssa kaksi viikkoa ensimmäisen yhteydenoton jälkeen.

“Tällaiset yhteydenotot ovat meille yleisiä. Teknologiayrityksissä halutaan keskittyä omaan erityisosaamiseen, eikä aikaa välttämättä löydy markkinoinnin kehittämiselle saati toteuttamiselle. Silloin on järkevää ulkoistaa asiantuntijalle, jonka avulla saadaan rakennettua konkreettinen markkinointistrategia ja myös vietyä se käytäntöön”, Call To Actionin Timo Jakola kertoo.

Markkinoinnin strategiasta toimenpiteisiin

DoX CMS on DoX Systemsin kehittämä ja ylläpitämä sisällönhallintajärjestelmä teknistä dokumentaatiota tekeville ammattilaisille. Järjestelmä selkeyttää dokumentointiprosessia ja helpottaa sen koordinointia. Käyttäjiä ovat toimijat jotka haluavat tuottaa laadukkaita manuaaleja ja dokumentointeja tehokkaasti ilman hermoromahdusta.

DoX Systems haki kumppania, jonka kanssa markkinointia voi kehittää kokonaisvaltaisesti. Call To Actionin kumppanuuteen kuuluu, että asiakkaalla on käytettävissään kaikki asiantuntijamme.

DoX yhteistyö
Yhteistyö DoX Systemsin tiimin kanssa on ollut helppoa ja mukavaa.

“Halusimme kumppanin, jonka kanssa voimme kehittää markkinointiamme ja selkeyttää viestintäämme. Olemme dokumentoinnin asiantuntijoita, mutta emme välttämättä ole parhaita kertomaan miten sen itse asiassa teemme”, DoX Systemsin toimitusjohtaja Mikko Tauriainen kuvailee.

Teknologiayrityksissä osaaminen on vahvasti asiantuntijatasolla. Asiantuntijat ymmärtävät yksityiskohtia ja nauttivat niistä. Kun omaa tekemistään katsoo hyvin läheltä, ydinosaamisen kiteyttäminen ja pääviestin sanoittaminen voi olla vaikeaa. Vielä vaikeampaa on rakentaa innovatiivisen tuotteen ympärille markkinointikampanjaa, joka perustelee potentiaalisille asiakkaille miten tuote ratkaisee hänen ongelmansa.

“Yhteistyön aloitimme tutustumalla tuotteeseen ja sen tuomiin ratkaisuihin. Samalla määritimme palvelun eri ostajapersoonat ja hahmottelimme, miten heitä tulee puhutella ja missä kanavassa heidät tavoittaa. Samalla rakensimme markkinointisuunnitelman toimenpiteineen”, Timo Jakola kertaa.

Säännöllisten tapaamisten pohjana toimii yhdessä rakennettu markkinointisuunnitelma. Ensin kerrataan miten kumpikin osapuoli on suunnitelmaa edistänyt. Tapaamisen lopuksi päätetään seuraavan kuukauden tehtävät.

“Halusimme selvittää, mitkä markkinointitoimenpiteet voimme tehdä itse ja mitkä asiat olisi tehokkainta jättää Call To Actionin toteutettaviksi. Timo on valmentanut minua hakukoneoptimoinnissa, Googlen hakusanamainonnassa sekä markkinoinnin mittaamisessa ja sen visualisoinnissa Google Data Studion avulla. Call To Actionin asiantuntijat ovat auttaneet meitä ideoimaan nettisivusisältöjä ja toteuttamaan ne. Heidän graafikoltaan olemme saaneet tarkkasilmäisiä neuvoja sivuston visuaaliseen selkeyttämiseen”, DoX Systemsin liiketoiminnan kehityspäällikkö Paavo Korhonen kertoo.

Kumppanilta voi kysyä mitä vain

DoX Systemsin ja Call To Actionin yhteistyö on täsmentynyt ja syventynyt töitä tehdessä ja molemminpuolisen ymmärryksen kasvaessa. Paavo Korhonen on tässä vaiheessa tyytyväinen kumppanuuteen.

“Olen oppinut paljon markkinoinnista ja tiedän mitä me voimme tehdä itse. Nyt tiedämme myös mitä kaikkea mitä Call To Action voi meille tarjota. Yhteistyömme laajenee, kun lähdemme kehittämään ydintuotettamme Tekesin rahoituksella. Siinä Call To Action on tukenamme palvelumuotoilun osaamisellaan”, Paavo Korhonen kertoo.

Call To Action on kokonaisvaltainen markkinointitoimisto. Me autamme sinua ja yritystäsi kaikissa markkinointiin liittyvissä asioissa. Kumppanuuden kautta pystymme auttamaan sinua vielä tehokkaammin oppiessamme tuntemaan toistemme palvelut ja osaamisen paremmin.

“Minulle voi soittaa ja kysyä mitä tahansa. Ratkaisut löytyvät kyllä”, Timo Jakola lupaa.

Tiimi

Hakukoneoptimointi
Markkinoinnin suunnittelu
Yrittäjä

050 462 9762

[email protected]

Osaaminen

Google Ads Search, Google Analytics, OBAN International SEO Training, BrightonSEO 2018, 2019 -markkinoinnin konferenssit

Kokemus

15 vuotta verkkokehitystä, kotisivujen suunnittelua ja markkinointia.

Ammatilliset intohimoni ovat hakukoneoptimointi sekä Googlen hakukoneen ja ihmisten verkkokäyttäytymisen laajamittainen ymmärtäminen.

Tutustu Timoon

Rekrymarkkinoinnin mestari
Tarinanrakentaja

050 595 2866

[email protected]

Kokemus

Työkokemus alalta 19 vuotta.

Olen vuodesta 2003 lähtien auttanut yrityksiä markkinoinnin kehittämisessä, tarinallistamisessa, tuotekehityksessä, rahoituksen hankinnassa, strategiatyössä ja osaavan työvoiman saatavuuten liittyvissä haasteissa.

Tutustu Tuomakseen

Graafinen suunnittelija

050 597 7680

[email protected]

Osaaminen

HubSpot Content Marketing

Kokemus

Graafisen alan työkokemusta 6 vuotta.

Olen visuaalisesta ilmaisusta, muotoilusta, erilaisista kielistä ja kulttuureista kiinnostunut graafikko.

Tutustu Riikkaan