Osuma Henkilöstöpalvelut <3 Call to Action: “CTA on pystynyt vastaamaan tarpeisiimme loistavasti!”

Kotimainen henkilöstöpalvelualan ja rekrytoinnin sekä vuokratyövoiman välityksen ammattilainen Osuma Henkilöstöpalvelut Oy on alansa johtava toimija Savossa ja voimakkaasti kasvava yritys myös valtakunnallisesti. Osuma työllistää päivittäin noin 800 henkilöä, ja uusia rekryjä avautuu kaiken aikaa osaavan työvoiman kysynnän jatkaessa kasvuaan. Yrityksen liikevaihto oli viimeksi päättyneen tilikauden lopussa 14 milj. euroa, ja seuraavan kolmen vuoden kasvutavoite on asetettu 30 milj. euroon.

Kasvutavoitteiden tukemiseksi Osuma on luottanut digimarkkinointinsa Markkinointitoimisto CTA:lle vuodesta 2021 lähtien. CTA:n avulla Osuma on saanut käyttöönsä oman markkinointitiimin, ja yhteistyön tuloksena esimerkiksi yrityksen sosiaalisen median sisällöt ovat nyt aiempaa kiinnostavampia. CTA:n avulla rekrytointi on tuloksellisempaa ja aikaa säästyy omaan ydintekemiseen.

– Teimme aikaisemmin markkinointia omin voimin, mutta hiljalleen tämä alkoi kuormittaa muuta tekemistä. Emme itse ole markkinoinnin ammattilaisia, joten mielessä heräsi toive markkinointikumppanin hankkimisesta. Ehdimme kokeilla toista toimijaa yhteistyössä onnistumatta, kun sitten päätimme aloittaa Call to Actionin kanssa, jonka toimintatavoista olimme kuulleet paljon hyvää. Uskon siihen, että kokonaisuuden kannalta saamme yhteistyöllä enemmän aikaan, kertoo Osuman toimitusjohtaja Ville Auvinen.

Osuma Henkilöstöpalvelut Oy:n toimitusjohtaja Ville Auvinen
Osuma Henkilöstöpalvelut Oy:n toimitusjohtaja Ville Auvinen.

“Kommunikointi CTA:n kanssa on helppoa ja vaivatonta!”

Olli-Pekka “Lelu” Ojansivun aloitettua Osuman asiakkuuspäällikkönä asiakkuus on hiljalleen hakeutunut nykyisiin uomiinsa. Lelu tuottaa sisältöä myös itse, ja CTA:n tiimin kanssa tiiviissä ja jouhevassa yhteistyössä toimimisesta on tullut mukava tapa hoitaa markkinointia.

– Olen toiminut CTA:n kanssa pääsääntöisesti somen ja somemarkkinoinnin parissa. Yhteistyö on ollut todella vaivatonta ja säästänyt itseltäni monta työtuntia. Markkinoinnin tarpeet tulevat toimialallamme usein todella nopealla aikataululla, ja CTA on pystynyt vastaamaan niihin loistavasti. Kommunikointi on todella helppoa ja vaivatonta, Lelu kiittelee.

Osuma Henkilöstöpalvelut Oy:n asiakkuuspäällikkö Olli-Pekka "Lelu" Ojansivu.
Osuma Henkilöstöpalvelut Oy:n asiakkuuspäällikkö Olli-Pekka ”Lelu” Ojansivu.

CTA:n markkinoinnillinen apu Osumalle on käsittänyt mm. SEO-auditointia, hakusanamainontaa, markkinointikampanjoita, työpaikkajulkaisujen ja mainosmateriaalien tuottamista, sisällöntuotantoa sekä markkinoinnin sparrausta, suunnittelua, aikataulutusta, raportointia ja mittaamista. Tämän lisäksi CTA on tuonut näkemystään muun muassa verkkosivujen kehittämiseen ulkopuolisena auditoijana.

– Verkkosivupuolella tarvitsimme apua kehittämiseen, sillä alustana sivusto on ensisijainen kanava potentiaalisten työntekijöiden kohtaamiseen ja siten tärkeä kasvunkin suhteen. Verkkosivustollemme hakijat päätyvät hakemaan avoimia työpaikkoja pitkälti somekanaviemme ja hakukoneiden kautta, ja CTA:n avulla olemme myös kehittäneet mainonnan tekemistä eteenpäin ja saaneet selkeästi enemmän näyttömääriä. Tämä on tuonut meille aidosti tuloksia kustannustehokkaasti, luettelee kehitysjohtaja Erkka Sarnola.

Syvemmälle hyväksi todetulla yhteistyöllä

CTA:n tehdyn yhteistyön aikana kokonaiskävijämäärät Osuman verkkosivustolla ovat lisääntyneet yli 100 prosenttia, ja erityisesti liikenne sivustolle on kasvanut juuri somekanavien kautta. Tulevaisuudessa yhteistyötä on jatketaan hyväksi todetulla mallilla. Tutun tekemisen lisäksi CTA:lta löytyy näkemystä myös aivan uusiin avauksiin, kuten esimerkiksi TikTokin kaltaiseen kanavaan, jota Osumalla onkin jo hyödynnetty hyvin tuloksin.

Osuma Henkilöstöpalvelut Oy:n kehitysjohtaja Erkka Sarnola.
Osuma Henkilöstöpalvelut Oy:n kehitysjohtaja Erkka Sarnola.

– CTA:n avulla olemme saaneet uusia ideoita kampanjointiin, teemoihin ja toteutuksiin. Tulemme jatkossa tekemään toimialallamme sellaisia aivan uusia asioita, jotka poikkeavat kilpailijoiden tekemisestä. Tässä ollaan CTA:n kanssa jo päästy syvemmälle, ja näitä ajatuksia on tarkoitus lähteä viemään eteenpäin ja testaamaan, miten se vaikuttaa kanaviemme käyttäytymiseen, Sarnola visioi.