Pro Kalalle tuoretta tavaraa verkkoon

Pro Kala ry on yleishyödyllinen yhdistys, jonka jäsenistö edustaa koko kalaelintarvikkeen ketjua: ammattikalastajia, kalanviljelijöitä, kalanjalostajia- ja kauppiaita sekä elinkeinokalatalouden järjestöjä. Nyt yhdistyksen verkkosivut tarvitsivat päivitystä ja kumppaniksi valikoitui Call To Action.

Verkkosivuprojekti sisälsi myös uuden visuaalisen ilmeen suunnittelun. Lisäksi sivuston sisällöt ja arkkitehtuuri suunniteltiin täyttämään EU:n saavutettavuusdirektiivin vaatimukset. 

”CTA vaikutti kumppanilta, jonka kanssa on helppo tehdä yhteistyötä. Yritys kartoitti tarpeemme ennen tarjouksen tekoa ja osasi siksi tarjota juuri sellaisia palveluita, joita tarvitsimme”, sanoo Pro Kala ry:n toiminnanjohtaja Katriina Partanen.

pro kala kotisivut mobiilissa

Kotisivuprojekti alkoi huhtikuussa 2021 ja valmistui kesälomien jälkeen elokuussa. Pro Kalan viestinnästä vastaava Iidaliisa Pardalinin mielestä kommunikointi oli avainasemassa tämänkin projektin kohdalla.

”Yhteistyö sujui hyvin, sillä saimme kaikkiin kysymyksiimme vastauksen nopeasti, aikatauluista sopiminen kävi helposti ja olemme pysyneet koko ajan kartalla siitä, missä mennään. Säännölliset lyhyet viikkopalaverit olivat huippujuttu. Emme joutuneet hetkeäkään olemaan epätietoisia projektin kulusta.”

Call To Actionin puolelta kotisivut toteuttaneeseen tiimiin kuuluivat Hannu Klemetti graafisen suunnittelun osalta sekä tekniikan puolelta Juha Miettinen. Projektipäällikkönä toimi Jani Autio.

”Saimme toimivat, helposti käytettävät ja nopeat nettisivut, jotka ovat heti keränneet kehuja. CTA on mutkaton toimija, jonka kanssa asioista sopiminen on helppoa ja selkeää”, Katriina Partanen ja Iidaliisa Pardalin kehuvat.

Pro Kalan uusilta kotisivuilta selviää, mihin kaikkeen kala taipuu niin lautasella kuin elinkeinonakin.