Tilipalvelu SER & Call To Action: Nopea ratkaisu akuuttiin rekrytointiongelmaan

Call To Actionin rekrymarkkinoinnin minipaketti nosti harkitulla ja kohdennetulla markkinoinnilla Tilipalvelu SER:n esiin rekrytointikilpailussa.

Tilipalvelu SER auttaa yrityksiä laittamaan talouden kivijalan kuntoon hoitamalla perusasiat heidän puolestaan: kirjanpidon, palkanlaskennan ja taloushallinnon. Lisäksi SER tarjoaa asiantuntijapalveluita.

Vuosien kokemuksen ja jatkuvan oppimisen kautta Tilipalvelu SER on vakiinnuttanut asemansa pohjoissavolaisten pk-yritysten asiantuntijakumppanina. Yritys tunnetaan ihmisläheisenä haasteiden ratkaisijana.

Tilipalvelu SER etsi ainakin yhtä motivoitunutta ja oppimishaluista kirjanpitäjää vakituiseen työsuhteeseen. Sopivia henkilöitä ei kuitenkaan tahtonut millään löytyä. Call To Actionin rekrymarkkinoinnin mestari ja tarinankertoja Tuomas Kylänpää tarjosi ongelmaan räätälöidyn ratkaisun: Rekrymarkkinoinnin minipaketin.

Mitä rekrymarkkinointi on?

Rekrymarkkinoinnissa Call To Actionin digitaalisen markkinoinnin vankka osaaminen yhdistyy rekrytointia tukevaan tarinankerrontaan. Tuloksena on yrityksen rekrymarkkinointikampanja, johon potentiaaliset työntekijät törmäävät ja reagoivat.

– Koska osaajista ja asiantuntijoista on pulaa, rekrytointi on muuttunut kilpailuksi. Parhaat osaajat ovat entistä kriittisempiä valitessaan työnantajia. Tänä päivänä rekrytointi tarkoittaa sitä, miten myyt yrityksesi haluamillesi asiantuntijoille ja osaajille. Rekrymarkkinointi auttaa tämän mielikuvan myymisessä, Tuomas Kylänpää muotoilee.

Tilipalvelu SER oli aiemmin yrittänyt tuloksetta rekrytoida uutta kirjanpitäjää. Työnhakupalvelut Mol ja Monster eivät kahden kuukauden aikana tuoneet yhtään hakemusta kyseiseen pestiin.

– Lähdimme kartoittamaan Tilipalvelu SER:n yritystarinaa haastattelun keinoin. Haastattelussa kävimme läpi yrityksen arvoja, henkilöitä ja toimintaa valjastaen vahvuudet tarinaksi, joka harkitulla ja kohdennetulla markkinoinnilla nosti Tilipalvelu SER:n esiin rekrytointikilpailussa, Kylänpää kertoo.

Tavoitteet täyttyivät nopeasti

Kylänpää rakensi haastattelun pohjalta tarinan ja hakuilmoituksen. Call To Actionin tiimi määritteli hakijapersoonan ja toteutti sitä vasten sosiaalisen median mainoskampanjan. Haastattelun yhteydessä otettuja rentoja valokuvia käytettiin rekrymarkkinointikampanjan kuvituksena.

Call To Actionin mainonnan asiantuntija Pia Komulaisen mukaan mainoskampanjan tarkka kohdennus oli avain onnistuneeseen lopputulokseen.

“Mainonta pyöri marraskuussa 2018 Facebookissa ja Instagramissa. Mainonnan kohdensimme Kuopioon ja lähialueille sellaisille ihmisille, jotka vastasivat haettua työntekijää. Mainonnalla tavoitimme 3000 ihmistä 100 euron budjetilla. Mainosten kautta kotisivujen hakuilmoitusta päätyi lukemaan noin 100 ihmistä.”

Saimme rekrymarkkinoinnin minipaketilla nopeasti loistavia tuloksia. Kahdessa viikossa hakijoita ja laadukkaita yhteydenottoja tuli yli 40 kappaletta, joiden joukosta yritys löysi etsimänsä kirjanpitäjän”, Komulainen toteaa tyytyväisenä.

Tilipalvelu SER:n toimitusjohtaja Sakari Romppaselle ei yhteistyöstä jäänyt mitään hampaankoloon.

Rekrymarkkinoinnista jäi makea jälkimaku. Toimimme saumattomasti yhdessä Call To Actionin kanssa.

referenssi tilipalvelu ser ja call to action rekrymarkkinointi
Tilipalvelu SER:n toimitusjohtaja Sakari Romppanen oli tyytyväinen Call To Actionin kanssa tehtyyn yhteistyöhön.

Kirjanpitäjän tehtävään palkattu Riku Tuononen oli kuullut Tilipalvelu SER:n toiminnasta paljon kehuja. Uusi työpaikka oli siksi mieleen.

“Yritys herätti mielenkiintoni sekä työnantajana että tarjotun työtehtävän puolesta. Olen jo pitkään halunnut päästä työskentelemään tilitoimistoympäristöön ja nyt se onnistui. Työpaikkailmoituksesta välittyi selvästi työnantajan avoin asenne.”

Tilipalvelu SERin rekrymarkkinoinnin tulokset
Kahdessa viikossa Tilipalvelu SER sai hakijoita ja laadukkaita yhteydenottoja yli 40 kappaletta, joiden joukosta yritys löysi etsimänsä kirjanpitäjän.

Rekrymarkkinoinnin minipaketti sisältää sisällöntuotannon ja sosiaalisen median mainoskampanjan. Minipaketin kokonaishinta on 1500 € + alv. Hintaan lisätään tarvittava mainosbudjetti 100‒1500 €.

Ota yhteyttä ja varmista parhaat osaajat yritykseesi!

Tiimi

Rekrymarkkinoinnin mestari
Tarinanrakentaja

050 595 2866

[email protected]

Kokemus

Työkokemus alalta 19 vuotta.

Olen vuodesta 2003 lähtien auttanut yrityksiä markkinoinnin kehittämisessä, tarinallistamisessa, tuotekehityksessä, rahoituksen hankinnassa, strategiatyössä ja osaavan työvoiman saatavuuten liittyvissä haasteissa.

Tutustu Tuomakseen

Sosiaalisen median asiantuntija

050 407 6614

[email protected]

Osaaminen

Google Ads Display, Google Ads Mobile, Google Ads Search, HubSpot Content Marketing, HubSpot Inbound Marketing

Työkokemus 2 vuotta alalta.

Tutustu Piaan