Google on julkaissut jo vuonna 2010 ajatuksen Zero Moment of Truthista (vapaa suomennos Totuuden nollapiste). Ajatus on yksinkertainen.
- Kuluttaja etsii tietoa, käyttäjäkokemuksia sekä arviota oman ostopäätöksensä tueksi
- Kuluttajalla on paremmat mahdollisuudet kuin koskaan etsiä tietoa internetistä ja oppia lisää erilaisista tuotteista ja palveluista. Myös kilpailijoiden tuotteista.
- Kuluttaja haluaa olla paremmin perillä tuotteista ja varmempi ostopäätöksessään kuin ennen. Myyjän tuote-esittely ei välttämättä enää riitä.
Mieti hetki millaisena oman organisaatiosi totuuden nollapiste näyttäytyy.
Asiakaskokemus verkossa 24/7
Vuonna 2016 tämä tarkoittaa sitä, että jos sinä et ole aktiivinen verkossa tuotteitasi tai palveluitasi ei edes harkita. Tämä asettaa paineita myös asiakaspalvelullesi, koska asiakas on verkossa tälläkin hetkellä tutkimassa tuotteitasi ja mahdollisesti myös ostoaikeissa. Erinomaisen tärkeää on tuottaa verkkosivuille asiakastasi kiinnostava sisältöä
- paremman löydettävyyden saavuttamiseksi,
- palvelemaan asiakasta oston aikana ja
- tietämään kuka asiakkaista on sivustosi vakioasiakas ja kuka on ensimmäistä kertaa tutustumassa tarjontaan.
Tätä tulisi tehdä koko ajan eli 24/7. Nykypäivän kilpailussa menestyvät siirtävät koko osaamisensa verkkoon. Sinne siirtyy markkinointi, myynti, viestintä ja asiakaspalvelu.
Verkkosivut eivät ole näyteikkuna vaan pakollinen osa menestyvää liiketoimintaa.
Ota yhteyttä ja rakennetaan yhdessä digitaalinen palvelumalli, joka palvelee asiakkaitasi silloinkin kun sinä nukut.