Ilona Rantasalmi x CTA – Uusi visuaalinen ilme ja verkkokauppa boostaavat liiketoimintaa

Etelä-Savon Rantasalmella toimiva Ilona Rantasalmi suunnittelee ja valmistaa trikoovaatteita vastuullisesti ja luontoa kunnioittaen. Yrityksen juuret ovat syvällä Suomen luonnossa, ja sen kuoseja ja vaatteita inspiroivat kauneus ja puhtaus. Ilona Rantasalmen tuotteiden laadun ja kestävyyden takaa kotimainen tuotanto: Rantasalmella sijaitseva ompelimo/myymälä.

Ilona Rantasalmen ja markkinointitoimisto CTA:n yhteistyö käynnistyi vuonna 2021 osana Rantasalmen kunnan hankekokonaisuutta, jonka osana luotiin yritykselle visuaalinen ilme. Hankkeen jatkuttua vuotta myöhemmin luotiin Ilona Rantasalmelle vielä verkkosivut ja verkkokauppa, jotka mahdollistavat yrityksen liiketoiminnan kehittämisen.

Visuaalinen ilme ja verkkokauppa nostettiin yrityksen tuottaman laadun tasolle

Työ alkoi yritysilmeen luomisella, jota CTA:n graafikko Hanna Sorsa pyrki yhtenäistämään. Lisäksi framille nostettiin Ilona Rantasalmen toiminnan keskiössä sijaitseva suomalainen luonto. Selkeän visuaalisen ilmeen haluttiin kuvastavan laatua, ja suunnittelussa hyödynnettiin yrityksen kuoseja. Aikaa ja vaivaa nähtiin lisäksi myös logon hiomiseen.

Ilona Rantasalmen verkkosivujen ulkoasu suunniteltiin ja toteutettiin uudistetun yritysilmeen pohjalta. Sivuston ilme haluttiin päivittää, mutta pitää yksinkertaisena, jotta itse tuotteet pääsisivät kunniaan. Verkkokaupan sivustoarkkitehtuuri suunniteltiin ja rakennettiin WooCommerce-pohjalle CTA:n verkkosivujen projektipäällikkö Jani Aution luotsaamana. 

Sivustosta haluttiin selkeä, ja pääfokuksena oli käyttäjäystävällisyys ja löydettävyys. Suunnittelussa painottui myös sivuston ylläpitämisen helppous, esimerkiksi tuotteiden helppo lisääminen. Lisäksi sivustolle tuotiin uusia, arkea helpottavia elementtejä, kuten Shipit Finlandin postitusmahdollisuus. Ratkaisu onkin sujuvoittanut tuotteiden aiemmin manuaalisesti tapahtunutta postitusprosessia.

Projektissa luotiin edellytykset kansainvälisesti menestyvälle brändille 

Yhteistyön lopputuloksena Ilona Rantasalmi sai liiketoimintaa palvelevat verkkosivut sekä ilmeen, jolla on potentiaalia kansainvälisellekin menestykselle. Verkkokauppa on nyt selkeä ja tilausprosessi vakuuttava. Lopputulokseen ollaan tyytyväisiä puolin ja toisin.

– Olen lopputulokseen erittäin tyytyväinen, ja se vastaa odotuksiani; ilmeestä välittyy luonto ja suomalaisuus. Halusin, että ilmeen ja verkkokaupan uudistus tehdään ammattilaisten toimesta, jotta pystyn luottamaan työn laatuun, yrittäjä Anna-Leena Sarasto kertoo.

–Yhteistyön myötä Ilona Rantasalmen brändi-ilme nostettiin sen toiminnan tasolle. Hannan taitava suunnittelutyö yhdistettynä Anna-Leenan rohkeuteen valinnoissa synnyttivät visuaalisen ilmeen, joka on helposti tunnistettava – se vakuuttaa ja erottuu edukseen. Kokonaisuuteen on helppo olla tyytyväinen! CTA:n myyntijohtaja Sami Lappi kehuu.

Visuaalisen ilmeen uudistaminen on saanut hyvän vastaanoton myös asiakkailta, ja uuden verkkokaupan myötä yritys on kasvattanut myyntiään. Tavoitteet saavutettu!

Brändi-ilme ja kunnon verkkokauppa markkinointikumppanilta

Laadukas ilme ja toimiva verkkokauppa auttavat yritystäsi menestymään, joten anna meidän auttaa. Myyntijohtajamme Sami kertoo sinulle mielellään lisää siitä, miten uutta kohti lähdetään yhdessä!

Sami Lappi
Myyntijohtaja
0400 219 735 | [email protected]

Varaa tapaaminen Samin kanssa täältä.