Google Ads -mainonta

Google Ads -mainonta on yrityksesi palveluiden markkinointia Googlen hakutuloksissa ja kumppanien verkostoissa muilla verkkosivuilla. Hakutuloksissa mainostamista kutsutaan hakusanamainonnaksi ja kumppaniverkostossa näytettävä bannerimainonta on Display-mainontaa.

Ota yhteyttä

Google Ads -mainonta on yrityksesi palveluiden markkinointia Googlen hakutuloksissa ja kumppanien verkostoissa muilla verkkosivuilla. Hakutuloksissa mainostamista kutsutaan hakusanamainonnaksi ja kumppaniverkostossa näytettävä bannerimainonta on Display-mainontaa.

Googlessa mainostamalla yrityksesi voi tavoittaa asiakkaasi verkossa milloin ja missä vain: silloin kun he hakevat tietoa palveluistasi, kun he selailevat eri verkkosivuja, kun he katsovat Youtubesta videoita tai vaikka kun käyttävät sovelluksia puhelimellaan.

Google-mainonnalla tavoitat asiakkaasi verkossa missä ja milloin vain 3 eri tavalla:

  • Google hakusanamainonta
  • Google Display -mainonta
  • Youtube-mainonta

Mitä Google-mainonta pitää sisällään?

Tilien luominen

  • Google Ads -mainostilin luominen
  • Google Analytics -tilin luominen

Mainonnan suunnittelu

  • Aloitustyöpaja yhdessä asiakkaan kanssa
  • Avainsanatutkimus ja -analyysi
  • Tavoitteiden ja kohderyhmän määrittäminen

Mainonnan toteutus

  • Hakusanakampanjoiden rakentaminen
  • Display-kampanjoiden rakentaminen kuvamateriaaleineen
  • Uudelleenmarkkinointiyleisöjen luominen ja niiden hyödyntäminen osana mainontaa

Mittaaminen ja raportointi

  • Markkinoinnin mittariston rakentaminen tavoitteiden toteutumisen mittaamiseksi
  • Tulosten mittaaminen ja raportointi kuukausittain
  • Jatkuva kampanjoiden kehittäminen ja uusien taktiikoiden testaaminen
Pyydä tarjous mainonnasta

Miksi hakusanamainonta on tehokas tapa markkinoida yritystä?

Hakusanamainonta tarkoittaa Googlen hakutuloksissa tapahtuvaa mainontaa. Mainokset kohdistetaan käyttäjän hakutermien eli avainsanojen perusteella. Suomessa tehdään 30 miljoonaa Google-hakua päivittäin. Hakusanamainonnalla tavoitat asiakkaat juuri oikealla hetkellä.

  • Mainokset näkyvät niille asiakkaille, jotka etsivät juuri sinun palveluitasi
  • Maksat ainoastaan silloin, kun kiinnostuneet asiakkaat klikkaavat mainostasi ja tulevat kotisivuillesi
  • Kohderyhmä voidaan määritellä muun muassa iän, sukupuolen tai sijainnin mukaan
  • Markkinoinnin mittaaminen on tarkkaa
  • Mainosbudjetteja voi skaalata liiketoiminnan tarpeiden mukaisesti
  • Saat tarkkaa tietoa siitä, miten asiakkaasi etsivät palveluitasi ja voit markkinoida vieläkin tehokkaammin

Ylivoimaisesti suurin osa suomalaisista kuluttajista hakee tietoa verkosta ennen ostopäätöstä. Hakusanamainonnalla päästään ohjaamaan suoraan verkkosivustollesi ne asiakkaat, jotka:

  • Ovat ilmaisseet tarpeen tuotettasi tai palveluasi kohtaan
  • Hakevat epäsuorasti bisnekseesi liittyviä termejä
  • Etsivät kilpailijoitasi hakukoneesta
  • Tulevat lähitulevaisuudessa olemaan kohderyhmääsi

Kohdentaminen hakukoneessa on tarkkaa ja tehokasta. Mainokset voidaan valita näkyvän:

  • Tiettyjen hakusanojen
  • Kielen
  • Hakijan sijainnin
  • Haun ajankohdan perusteella

Tehokkaan hakukonemainonnan ytimessä on kampanjoiden tulosten tulkinta sekä mainosten ja avainsanojen optimointi tulosten pohjalta. Suunnittelemme ja toteutamme kampanjat aina yksilöllisesti asiakkaan liiketoiminnallisten tavoitteiden mukaan.

Pyydä tarjous mainonnasta

Google Ads Display -mainonta

Googlen Display -mainonnalla tarkoitetaan mainosten näyttämistä Googlen eri ympäristöissä ja kumppanisivustoilla. Display-verkoston mainoksia näytetään yli kahdella miljoonalla verkkosivustolla ja yli 650 000 sovelluksessa maailmanlaajuisesti.

Display-mainokset ovat pääsääntöisesti kuvamainoksia. Display-mainonta toimiikin usein parhaiten yhdessä muiden mainontatyökalujen, kuten hakusanamainonnan ja Facebook-markkinoinnin kanssa.
Display-mainonnalla päästään ohjaamaan suoraan verkkosivustollesi esimerkiksi sellaiset asiakkaat, jotka:

  • Ovat kiinnostuneet tietyistä tuotteista tai palveluista ja ovat ostoaikeissa
  • Selaavat blogeja tai verkkosivuja, jotka käsittelevät tiettyjä aihealueita
  • Ovat jo vierailleet verkkosivustollasi
  • Selaavat verkkosivuja valitsemasi sijannin, kielen, laitteen tai ajan perusteella

Hyvät kohdistusominaisuudet ja etenkin uudelleenmarkkinointiverkosto ovat Googlen Display -mainonnan parhaimpia ominaisuuksia. Se on edullinen tapa tavoittaa laajoja yleisöjä ja saada brändinäkyvyyttä.

Youtube-mainonta

Brändinäkyvyyden kasvattaminen käy myös videoiden avulla. Youtube mahdollistaa videoiden mainostamisen, jolloin voimme tavoittaa videosisältöjä kuluttavan yleisön (jonka määrä kasvaa koko ajan). Mainokset näkyvät joko videon alussa tai lopussa tai ehdotuksena videon vieressä.

Uudelleenmarkkinointi Googlessa

Uudelleenmarkkinoinnilla voimme tavoittaa jo kertaalleen verkkosivustollasi vierailleet henkilöt ja kohdentaa mainontaa suoraan heille. Mainostaminen on tehokkaampaa, kun yleisö on jo valmiiksi kiinnostunut tuotteistasi.

Mitä Google Ads -mainonta maksaa?

Tuntihinnoittelu työmäärän mukaan, tyypillisesti 340‒680 euroa/kuukausi.

Asiakkaat etsivät tälläkin hetkellä tuotteitasi Googlesta. Call To Actionin kanssa saat heidät myös ostamaan.

Pyydä tarjous

Tiimi

Digitaalisen markkinoinnin asiantuntija

[email protected]

Osaaminen

Google Ads Display, Google Ads Search, Google Ads Video, Google Ads Mobile

Työkokemus 2 vuotta alalta.

Tutustu Anniinaan

Sosiaalisen median asiantuntija

050 407 6614

[email protected]

Osaaminen

Google Ads Display, Google Ads Mobile, Google Ads Search, HubSpot Content Marketing, HubSpot Inbound Marketing

Työkokemus 2 vuotta alalta.

Tutustu Piaan

Tarvitsetko Google Ads -mainontaa? Ota yhteyttä.