Markkinointitoimisto Call to Action mukana avaamassa Markkinointiliiton sisältöpalvelua alan oppilaitoksille

Markkinoinnin ammattilaisten osaamiseen jo lähes sadan vuoden ajan vaikuttanut MARK Suomen Markkinointiliitto ry tukee yhdessä yritysjäsentensä kanssa alan tulevia osaajia tarjoamalla tuhansille oppilaille ja opettajille uuden MARK me -sisältöpalvelun. Yksi mukaan lähteneitä yrityksiä on kuopiolainen Markkinointitoimisto CTA, joka on osana sopimusta lahjoittanut sisältöpalvelun Savonia-ammattikorkeakoulun käyttöön lukuvuodelle 2023–2024.

Muuttuvan markkinoinnin ymmärtäminen on avain menestykseen kaikilla toimialoilla

Työelämä ja eri alojen osaamistarpeet ovat murroksessa. Näin on myös markkinoinnissa, jossa viestintävälineet, -alustat ja -kanavat kehittyvät kiihtyvää tahtia digitaalisuuden ja automaation edetessä. Markkinoinnin tekijöiden lisäksi myös muilla aloilla on osattava hyödyntää tekoälyn kaltaisia työkaluja ja ymmärrettävä markkinoinnin tärkeys. Oppilaitokset tekevät hyvää työtä kouluttamisessa, mutta nopea kehitys haastaa opetuksen tason ja materiaalien ajantasaisuuden ylläpitämistä.

– Päätimme ratkaista haasteen yhteistyöllä ja mallilla, jossa materiaalit ja palvelut käyttöönsä hankkinut jäsenyrityksemme lahjoittaa palvelun edelleen nimeämälleen oppilaitokselle. Valmius kohdata modernin markkinoinnin haasteita paranee ajankohtaisemmilla tietotaidoilla, ja hyödyt kertautuvat edelleen niin paikallisesti kuin valtakunnallisestikin yritysasiakkaille sekä uusia osaajia palkkaaville yrityksille ja organisaatioille, kertoo toiminnanjohtaja Sanna Laakkio Markkinointiliitosta.

CTA mukaan uuteen yritysjäsenmalliin Savonian kanssa

CTA:n ja Savonian välinen yhteistyö on jatkunut jo vuosia, joten oli luontevaa osoittaa yhteiskuntavastuuta lahjoittamalla sisältöpalvelu oppilaitoksen opiskelijoiden ja opetushenkilökunnan käyttöön. – On innostavaa ajatella, että avullamme yli 7 000 opiskelijaa ja 500 työntekijää voivat näin kasvattaa markkinointiosaamistaan! iloitsee CTA:n toimitusjohtaja Aki Karkulahti.

MARK me -palvelu johdattaa modernin markkinoinnin olennaisuuksiin sekä tutustuttaa alan toimijoiden lisäksi markkinoinnin rooliin ja strategiseen merkitykseen osana menestyvää yritystoimintaa. Tarjolla on muun muassa strategiseen markkinointiin, brändiin, sisältöihin ja sosiaaliseen mediaan sekä dataan ja sen mittaamisen liittyviä webinaareja ja haastatteluja.

Nopeasti päivittyvät ja valmiiksi kuratoidut sisällöt aina valmiina

Savoniassa aktiivisen ja pitkäaikaisen yhteistyökumppanin kädenojennuksesta iloitaan, sillä esimerkiksi erilaiset yhteiskunnalliset ilmiöt, kuten vaikkapa tekoäly ja vihreä siirtymä, heijastelevat opetussuunnitelmiin materiaalien jatkuvina päivitystarpeina. Sisältöpalvelu valmiine materiaaleineen tuo helpotusta alan nopeatahtisuuden kanssa painivan opetushenkilökunnan arkeen. Webinaareista pitävät lisäksi myös opiskelijat.

– CTA:n ja tämän mahtavan yhteistyön myötä saamme staattisemman materiaalimme rinnalle nopeasti päivittyvät, valmiiksi kuratoidut sisällöt, joita voidaan joustavasti liittää opintojaksoihin. Webinaarit johdattavat kepeästi sisään ajankohtaisaiheiden teoreettiseen viitekehykseen ja kannustavat itsenäiseen tiedonhakuun. Tämä on meille tärkeä apu, summaa Savoniassa myyntiä ja markkinointia opettava liiketoimintaosaamisen lehtori ja Innovaatiotoiminnan asiantuntija (YAMK) -ohjelman tutkintovastaava Ulla Pekkarinen.

Lisätiedot

Aki Karkulahti
Toimitusjohtaja, Markkinointitoimisto Call to Action
[email protected]

Ulla Pekkarinen
Liiketoimintaosaamisen lehtori, Savonia-ammattikorkeakoulu
Tutkintovastaava, Innovaatiotoiminnan asiantuntija (YAMK) -ohjelma
[email protected]
savonia.fi

Sanna Laakkio
Toiminnanjohtaja, MARK Suomen Markkinointiliitto ry
[email protected]
markkinointiliitto.fi
markme.fi

Tilaa uutiskirje