Jätskiauto x CTA – Kehitystä pitkäaikaisen kumppanuuden kautta

Suomen Jätskiauto Oy on kuopiolaislähtöinen yritys, joka on aloittanut toimintansa 2014. Jätskiauto on Franchise-ketju, jossa alueelliset yrittäjät hoitavat autoista tapahtuvaa jäätelönmyyntiä tuttua melodiaa soittaen. Yrityksen toiminta on sesonkiluonteista sijoittuen maaliskuusta syyskuuhun. Sesongin aikana Jätskiauto työllistää yli 110 henkilöä kautta maan.

Jätskiauton yhteistyö Markkinointitoimisto Call To Actionin kanssa on alkanut vuonna 2018, ja se jatkuu edelleen. Ennen CTA:ta markkinointia tehtiin pääasiallisesti printtimedian mukana talouksille jaettavien mainosesitteiden muodossa, mutta rinnalle haluttiin lisäksi digitaalisia ratkaisuja yrityksen mainontaa tehostamaan. Alussa CTA:n asiantuntijat toteuttivat sosiaalisen median mainoskampanjoita yrityksen tuotteista, ja yhteistyön edetessä mainoskampanjat ovat kehittyneet monipuoliseksi markkinoinnin kokonaisuudeksi.

– Nettisivujemme ylläpitäjä ehdotti CTA:ta kumppanina, ja päätimme testata, kuinka homma toimii. Halusimme löytää kumppanin digitaalisiin ratkaisuihin, sillä se on nykypäivää. Halusimme itsellemme hyvän markkinointimixin, kertoo Anna Laitinen Jätskiautolta. 

Lisäarvoa vakiintuneesta kumppanuudesta

Yhdessä tekemällä toimintaa on kehitetty eteenpäin. Erilaisia keinoja on testattu jatkuvuuden kautta, ja samalla on löydetty juuri oikeat tavat toteuttaa markkinointia – näin Jätskiauton toimintaa pystytään palvelemaan parhaalla mahdollisella tavalla. Pitkän kumppanuuden kautta on huomattu myös alalla tapahtuneet muutokset ja opittu sopeutumaan niihin.

Jatkuvalla kehittämisellä yrityksen markkinointiin on löydetty uusia ratkaisuja, ja kokonaisuuteen on näin tuotu uusia elementtejä. Kampanjoiden rinnalla on ryhdytty tekemään Jätskiauton brändimainontaa ja mukaan on tuotu videomuotoiset materiaalit. Vuosien aikana uusia elementtejä ovat olleet myös sähköiseen muotoon viedyt tarjouskupongit, sähköpostilistat sekä yhä vahvemman videomainonnan tekeminen, jonka taustalla on yrityksen tunnetuimman elementin, jinglen, hyödyntämismahdollisuus. Viimeisimpänä uutena ratkaisuna on rekrymarkkinoinnin toteuttaminen, jonka avulla autetaan paikallisten Jätskiauto-toimijoiden työnhakuprosessia.

– CTA:n päässä ymmärretään tarpeemme ja toiveemme, joten aikaa ei mene turhaan asioiden selvittämiseen, Laitinen kertoo.

Systemaattista markkinointia yrityksen liiketoimintaan sopeutumalla

CTA:n ansiosta markkinoinnin suunta on systemaattisempi. Pitkäaikaisen kumppanuuden kautta on opittu toimimaan yrityksen syklimäisen toimintaperiaatteen kautta, ja tiedetään, mikä toimii ja mikä ei. Yhteistyön avulla on saatu luotua selkeää markkinointia, joka palvelee yrityksen toimintaa tehokkaasti. Jätskiauton ja CTA:n välillä vallitsee yhteisymmärrys tavoitteista, joka tekee yhteistyöstä sujuvaa. 

CTA on voinut vastata Jätskiauton toiveisiin, ja asiakas on lopputulokseen tyytyväinen. Jätskiauton tulevaisuuden näkymiin tarvitaan edelleen digimarkkinoinnin tukea, ja CTA:n toimintatapoihin luotetaan. 

– Yhteistyö on sujunut mukavasti, ja voin suositella tätä muillekin. Digitaalisuus kehittyy ja lisääntyy jatkuvasti – CTA:n avulla pysymme ajan tasalla uusista tuulista tulevaisuudessakin, Laitinen kertoo.

Pitkäaikainen kumppani juuri sinun yrityksellesi

Mielestämme markkinointi ei ole kertalaakeja, vaan jatkuvaa kumppanuutta ja yhdessä kehittymistä. Mikäli tarvitset itsellesi meidän kaltaisen kumppanin, ota yhteyttä myyntijohtajaamme Samiin, niin jutellaan lisää!

Sami Lappi
Myyntijohtaja
0400 219 735 | [email protected]

Varaa tapaaminen Samin kanssa täältä.