F.K. Trube x CTA – Moderni verkkosivusto juhlistaa 110-vuotiasta Trubea!

Kuopiolainen, vuonna 1913 perustettu F.K. Trube Oy on pulla- ja konditoriatuotteisiin erikoistunut leipomo, jossa toiminta pohjautuu perinteisen käsityöosaamisen kunnioitukselle ja yhdistyy luovasti nykypäivän vaatimuksiin. 110-vuotista taivaltaan juhlivan Truben leipomossa Kallaveden rannalla sen ammattilaiset loihtivat herkkuja koko kansan iloksi, ja yritys onkin esikuva suosiessaan kotimaista ja paikallista työtä.

Markkinointitoimisto Call To Action on toiminut Truben markkinointikumppanina vuodesta 2021 alkaen. Yhteistyö sai alkunsa rekrymarkkinoinnista, joka toimi pohjana jatkuvalle yhteistyölle, ja vuoteen 2023 tultaessa CTA:n käsiin luotettiin myös ikonisen yrityksen verkkosivujen uudistaminen.

– CTA:n toimintatavat olivat meille tuttuja jo ennen yhteistyömme alkamista, ja heidän näkemys tarvittavasta verkkosivu-uudistuksesta vakuutti meidät. Tämän perusteella oli helppo valita juuri CTA markkinointikumppaniksemme, ja olemme voineet luottaa laadukkaaseen palveluun, kertoo Truben markkinointipäällikkö Johanna Hietanen.

Brändi näkyväksi verkkosivujen uudistuksen avulla

Uudistuksen taustalla oli tarve luoda helposti ylläpidettävä sivusto, joka mahdollistaa kehittymisen ja muutoksiin mukautumisen. Aiemman sivuston tekniikkaan verraten haluttiin taustalle toimiva ja dynaaminen tekninen toteutus, jonka avulla vältytään ylimääräisiltä kustannuksilta ja haasteilta.

Verkkosivun olemassa oleva ulkoasu ei ilmentänyt Truben brändiä, ja tuotettu brändikäsikirja olikin tämän osalta jäänyt käyttämättömäksi. Yrityksessä vallitsi tahtotila päästä myös paremmin hyödyntämään laadukkaita tuote- ja henkilöstökuvia. Materiaalia ja suuntaviivoja oli olemassa – ne täytyi vain saada näkyväksi.

Uudistus käynnistettiin sivuston suunnittelulla, jossa käytettiin apuna juuri jo mainittua brändikäsikirjaa sekä olemassa olevia verkkosivuja. Tärkeitä näkökulmia uudistukseen olivat asiakkaiden äänen korostaminen, brändi-ilmeen nostaminen ja teknisen toteutuksen helppous ja joustavuus. Yhtenä uutena lisäyksenä haluttiin myös materiaalipankki, josta yrityksen logot ja muu materiaali olisi helposti saatavilla niitä tarvitseville.

Uudistuksesta kehittämiseen

Lopputuloksena syntyi brändi-ilmeen mukainen verkkosivusto, jonka tekninen toteutus palvelee kehittyvää yritystä, eikä jää jälkeen kehityksestä. Trubelta kerrotaan uuden sivuston olevan juuri sellainen kuin haluttiin – tämä on tärkeää, sillä vaikkei verkkosivusto ole pääasiallisen myyntikanava, kehitetään sen avulla muun muassa työnantajamielikuvaa.

– Etenkin Tuotteet-sivupohjan kehittäminen oli tärkeässä asemassa, ja teknisestä toteutuksesta tuli loistava! Tuotteiden kehittyessä ja uusia markkinoille tuotaessa voimme luottaa verkkosivujen pysyvän mukana kehityksessä. Sivun ansiosta kuluttajat löytävät tuotteemme ja niihin liittyvät tiedot yksinkertaisesti ja selkeästi – tämä on tärkeää niin meille kuin kuluttajillekin, Hietanen avaa.

Verkkosivu-uudistuksen jälkeen CTA on jatkanut sivuston kehittämisestä vastaten myös sen ylläpidosta. Viimeisimpänä toteutuksessa on markkinoinnin dashboard, jolla asiakas voi helposti seurata verkkosivujen ja sometilien kehittymistä yhdestä visuaalisesta näkymästä.

Apu tavoittaa asiakkaan nopeasti

CTA:lla verkkosivuprojektin parissa työskentely on ollut mieluisaa, sillä tavoitteiden ja toteutustapojen määrittelyssä sekä yhteistyössä onnistuttiin erityisen hyvin. Selkeät kehityskohteet ja realistinen aikataulu mahdollistivat työn etenemisen rauhalliseen tahtiin.

Asiakkaan näkökulmasta työskentely CTA:n kanssa on helppoa. – Saamme apua aina tarvittaessa, ja asiantuntijat tuovat toimintaamme myös uusia näkökulmia. Toiminta on vaivatonta, kun asioiden tapahtumista ei tarvitse odotella, Trubelta kerrotaan.

– CTA:lla alkoi juuri kymmenes toimintavuosi, ja on hienoa tehdä yhteistyötä ikonisen brändin kanssa, joka on sloganinsakin mukaisesti “aina hyvän puolella”. Auttamalla hyviä tyyppejä menestymään menestymme myös itse! toimitusjohtaja Aki Karkulahti iloitsee.

– Tulemme tulevaisuudessakin hyödyntämään CTA:n arvokasta osaamista etenkin digitaalisuuden ja rekrymarkkinoinnin parissa! Hietanen kertoo kiitollisena.

Menestystä markkinointikumppanin kanssa

Mikäli haluat vahvan markkinointikumppanin ja menestyä kuten Trube, ota yhteyttä myyntijohtajaamme Sami Lappiin. Autamme yritystäsi markkinoinnin toimenpiteissä ja helpotamme näin taakkaa harteillasi!

Sami Lappi
Myyntijohtaja
0400 219 735 | [email protected]

Varaa tapaaminen Samin kanssa täältä.