Lignell & Piispanen x CTA – Loimu-glögin luojalle brändin mukaiset verkkosivut sekä toimivaa markkinointia

Markkinointitoimisto Call To Action ja kuopiolainen Lignell & Piispanen ovat tehneet yhteistyötä markkinoinnin toimien saralla vuodesta 2021 lähtien. Kotimainen, vuodesta 1852 toiminut pitkän linjan alkoholitalo tarvitsi tuekseen kumppanin, jotta yrityksen brändi saa tarvitsemansa vahvistuksen.

Lignell & Piispanen on Suomen toisiksi vanhin perheomisteinen alkoholitalo, joka on lähes 170 vuoden ajan luonut korkealaatuisia tuotteita perinteitä kunnioittaen. Yritys on noussut suomalaisen juomakulttuurin edelläkävijäksi, jonka osoittaa esimerkiksi vuosittain koteihin löytävät Loimu-glögit. Olethan jo maistanut vuoden 2023 Loimua?

Lignell & Piispasella toimintaa ohjaa Metsästä lasiin -filosofia, ja lisäksi pitkä kokemus on opettanut keskittymään olennaiseen – ainutlaatuisten ja pettämättömien makujen luomiseen. Tunnettujen ja arvostettujen juomien lisäksi yritys tarjoaa tuotteidensa ystäville elämyksiä Kuopion Bellanrannan vierailukeskuksessa, jossa voi tutustua tislaamoon, kokea makuelämyksiä tuotetastingin kautta sekä oppia tuotteiden käyttöä cocktailkoulussa.

Verkkosivujen uudistuksella asiakasystävällisyyttä ja brändi-ilmeen vahvistamista

Vuoden 2021 alussa aloitettu yhteistyö CTA:n kanssa käynnistyi verkkosivujen uudistamisella. Tavoitteena oli saada luotua kokonaisuus, jolla jo olemassa olevaa yrityksen brändi-ilmettä vahvistettaisiin. Sivuston uudistaminen oli ajankohtaista tuotteiden ja valikoiman kehittyessä ja maailman muuttuessa; näin haluttiin varmistaa, ettei sivusto jää muutoksissa takamatkalle. 

Sivustojen uudistus aloitettiin auditoinnilla, jonka kautta selvitettiin sivuston kehittämisen lähtötilanne – mikä toimii, mikä ei ja mistä nykyinen verkkoliikenne muodostuu. Auditoinnin pohjalta sivustosuunnittelua edistettiin tiiviissä yhteistyössä asiakkaan kanssa. Yhdessä suunnittelemalla varmistetaan toteutuksen kattava vaste asiakkaan tarpeisiin. Uudistettu verkkosivusto kuvastaa brändiä sen arvon vaatimalla tavalla, ja lisäksi se on asiakkaansa huomioiva ja käyttäjäystävällinen ympäristö. 

Osaava markkinointikumppani ymmärtää toimialan rajoitukset

Verkkosivujen uudistuksen jälkeen yhteistyö on syventynyt markkinointikumppanuudeksi, jossa työskennellään Google- ja somemarkkinoinnin parissa. Tarve apukäsille syntyi alkoholipitoisten tuotteiden mainontaan liittyvän lainsäädäntömuutoksen myötä; sääntely edellyttää tarkkaan mietittyä ja rajoitukset huomioivaa työskentelyä, jota CTA pystyy tarjoamaan. Tämä on ollut suuri voimavara Lignell & Piispasen omalle markkinoinnille.

– Toimiala asettaa haasteensa markkinoinnille ja rajaa näin mahdollisuuksia näkyvyydelle tietyissä kanavissa. CTA:n puolelta kontaktinamme toimiva Pia Komulainen on asiaan hyvin ottautunut ja selvittänyt kanavakohtaisia rajoitteita ja mahdollisuuksia toimia eri kanavissa, kertoo Lignell & Piispasen markkinointipäällikkö Mari Haaksluoto.

Lignell & Piispaselle mainontaa on tehty sosiaalisen median ja hakukonemainonnan kampanjoilla, joissa kanavakohtaiset rajoitteet on huomioitu tarkasti. Tämä on edellyttänyt proaktiivisuutta ja ottautumista, mutta myös ratkaisujen keksimistä. Lisäksi Lignell & Piispasella on valikoimassaan myös alkoholittomia tuotteita sekä vierailukeskuksen palvelut, joihin onkin vapaamman mainostettavuuden vuoksi keskitytty enemmän.

Kuopion puolestapuhujat tekevät sujuvaa yhteistyötä

– Yhteistyö on ollut äärimmäisen mukavaa. Lignell & Piispanen on yritys, jolla on pitkät perinteet ja katse kohti tulevaisuutta. Yrityksen tuotteet ja palvelut ovat innovatiivisia ja rohkeita. Olemme CTA:lla Kuopion ja Savon puolestapuhujia, joten on kunnia työskennellä yrityksen kanssa, joka toimii samoin, kuvailee CTA:n myyntijohtaja Sami Lappi.

Haaksluoto aloitti Lignell & Piispasen markkinointipäällikkönä keväällä 2023. Jo käynnissä olevaan yhteistyöhön CTA:n kanssa oli helppo hypätä mukaan, sillä aloituspalaveri havainnollisti selkeästi, mitkä vastuut kuuluvat kenellekin ja mikä yhteistyössä toimii. Myös toimintamalli jatkoa ajatellen lukittui vaivatta. 

– Olemme erityisen tyytyväisiä siihen, että vastaparina asiakkaan puolella on Marin kaltainen kokenut markkinoinnin asiantuntija. Saamme aina selkeät työpyynnöt, joka sujuvoittaa tekemistä. Tästä annan erityiskiitoksen! markkinointistrategisti Pia Komulainen kiittelee.

Tarpeet toteuttava markkinointikumppani vakuuttavalla lopputuloksella

Olemme markkinointikumppani, joka kuulee toiveesi ja vastaa tarpeisiisi. Ota yhteyttä myyntijohtajaamme Sami Lappiin, ja etsitään yhdessä juuri teille toimivat ratkaisut!

Sami Lappi
Myyntijohtaja
0400 219 735 | [email protected]

Varaa tapaaminen Samin kanssa täältä.