Atte sai uratoiveilleen vahvistuksen TET-harjoittelussa Call To Actionilla

Call To Actionin toimitusjohtaja Aki Karkulahti sai alkuvuodesta puhelinsoiton 15-vuotiaalta Atelta. Kuvataidepainotteista yläkoulua käyvä ysiluokkalainen oli miettinyt kiinnostavaa paikkaa TET-jaksolle. Aten äiti tunsi Call To Actionin ja kehotti poikaansa soittamaan Akille.

“Atesta tuli meidän firman ensimmäinen tettiläinen. Aten soitto vakuutti: ysiluokkalainen kaveri joka kertoo selkeästi mistä on kiinnostunut ja mitä haluaa oppia”, Aki Karkulahti kertaa.

Atte oli TET-jaksolla Call To Actionilla 21.‒25.1.2019.

Suoraan pataan

Atte saapui toimistolle maanantaina 21.1. klo 8.30. Heti yhdeksältä alkoi Scrum-malliin pohjautuva viikkopalaveri, jossa suunniteltiin sprintti eli seuraavan kahden viikon työt.

“Pääsin heti esittelemään itseni porukalle ja kertomaan mitä haluaisin tehdä. Aika rento ja vauhdikas meininki oli porukalla. Ei ehtinyt hirveästi jännittämään”, Atte kuvailee.

Ensimmäisen päivän Atte vietti Akin mukana toimitusjohtajan normaaleissa palavereissa ja tapaamisissa. Niiden välissä he hahmottelivat Aten viikkosuunnitelman. Samalla muodostui mainoskampanjasuunnitelma, jota Atte lähti rakentamaan Call To Actionin asiantuntijoiden ohjauksessa.

call to actionilla on rento meininki tettilaisenkin mielesta
Timo osoitti, että Aten mielikuva rennosta meiningistä oli täysin oikea.

Yllättävä teema yllätti toimarin

Ensimmäisenä Aki kysyi Atelta, että mitä hän haluaisi muuttaa maailmassa. Tämä teema muodostaisi raamit TET-viikon projektille.

“Mieleeni tuli heti suvaitsevaisuus. Se, että ihmisten erilaisuus pitäisi pystyä paremmin hyväksymään”, Atte muistelee.

Aki oli yllättynyt.

“Mietin vain, että tällaisiako nämä tettiläiset nykyään ovat. Minulla oli ihan erilainen maailmankuva kun olin Aten ikäinen”, hän miettii.

Kampanjasuunnitelman rakentaminen ja toteuttaminen

Toisen työpäivänsä Atte aloitti mainonnan tiimissä Timo Jakolan ohjauksessa. Timon, Pian ja Anniinan kanssa Atte hahmotteli teeman ympärille konkreettisen kampanjasuunnitelman.

“Päädyin rakentamaan kuvitteelliselle puolueelle mainoskampanjan suvaitsevaisuuden puolesta. Mainonnan tiimin kanssa kävimme läpi eri kanavat ja millaisia mainoksia ja tekstejä niissä kannattaa käyttää,” Atte kertoo.

Mainonnan tiimi puristi Aten kanssa teemasta sisältöjä kampanjaa varten. Atte aikataulutti ja budjetoi kuvitteellisen kampanjan. Call To Actionin sisältötiimi auttoi Attea välillä terävöittämään viestiä. Lisäksi tiimi auttoi Attea luomaan itselleen LinkedIn-profiilin.

Lopun viikosta Atte oli Riikka Eskelisen vetämän mainostoimistotiimin ohjauksessa. Riikan lisäksi Attea ohjasivat Jussi ja Hannu.

“Ajattelin ensin käydä Aten kanssa läpi Photoshopin perusteita, mutta hän osasikin käyttää ohjelmaa jo erinomaisesti. Mietimme sitten millaisella kuvallisella viestillä kampanjan sanomaa voisi tukea”, Riikka kertoo.

Lopussa soi äärimmäisen raskas musiikki

Lopputuloksena Atte toteutti kolme mainosta eri kanaviin sekä kampanjasuunnitelman. Viikon päätteeksi hän esitteli rakentamansa kampanjan kuvineen toimiston väelle. TET-jakso huipentui radiohaastatteluun, sillä Aki oli vinkannut Yle Kuopiolle tehokkaasta ja osaavasta tettiläisestä.

“Oli kyllä hyvä viikko. Minulla oli haaveissa kaksi ammattia, joko arkkitehti tai sitten työ mainostoimistossa. Tämän kokemuksen pohjalta valinta on paljon selkeämpi. Call To Actionilla oli todella rento meininki ja pääsin tekemään ja kokeilemaan millaista on työskennellä mainostoimistossa”, Atte kiteyttää.

Toimistolla selvisi sekin, että Atte on äärimmäisen raskaan musiikin ystävä – erinomainen tyyppi siis. Napalm Deathin Jyväskylän keikalle ikäraja on valitettavasti 18 vuotta, mutta Call To Actionin porukka palkitsi Aten erinomaisesti tehdystä työstä lohdutuspalkinnolla eli Kuopio Rockin pääsylipulla.

Tettiläiseksi Call To Actionille?

Atte oli Call To Actionin historian ensimmäinen TET-harjoittelija. Työnohjaus onnistui hyvin, kun Aten työtehtävät suunniteltiin etukäteen ja sisällytettiin yrityksen Scrum-sprinttiin. Atte puolestaan oli sitä mieltä että Call To Action pystyi tarjoamaan työelämään tutustuvalle mielenkiintoisia työtehtäviä ja kannustavan työyhteisön.

“Atte teki toimistoomme yllättävänkin ison vaikutuksen. Jatkossa otan mielelläni muitakin motivoituneita tettiläisiä meille. Minuun voi siis rohkeasti olla yhteydessä”, Aki lupaa.

Tilaa uutiskirje

Avaa keskustelu
Tarvitsetko apua?
Moro! Kuinka voimme auttaa?