GREENRIDE x CTA – Dynaamista sopeutumista asiakasta palvellen

Vuodesta 2015 toiminut Greenride on sähkö- ja polkupyörien myyntiin erikoistunut kuopiolainen yritys, jonka yrittäjänä toimii Päivi Junkkila. Yrityksen kivijalkamyymälä sijaitsee Kuopion Leväsellä, mutta myyntiä tehdään myös aktiivisesti Greenriden verkkokaupassa. Yrityksen päätuotteena toimivat Trek-pyörät, joiden lisäksi tarjonta sisältää erilaiset pyörätarvikkeet sekä huoltopalvelut.

Vuoden 2022 syksyllä käynnistynyt yhteistyö Greenriden ja markkinointitoimisto Call To Actionin välillä alkoi mainoskampanjoiden parissa. Junkkila kertoo, että heillä oli tarve toimijalle, joka pystyy avustamaan markkinoinnissa. Sopivaa toimijaa etsiessä CTA kiinnitti huomion, ja niin yrityksen 2-vuotissyntymäpäivään sekä pyörähuoltoihin liittyvien kampanjoiden rakentaminen luotettiin CTA:n käsiin. Yhteistyötä jatkettiin kampanjoiden myötä, ja jatkumona luotiin markkinointisuunnitelma ja otettiin käyttöön CTA:n jatkuvan markkinoinnin tiimin palvelut.

Sopeutuminen yrityksen tarpeisiin ja toimintaan

Valitun toimintamallin kanssa havaittiin alkukankeutta, ja nopeasti huomattiin, että valittua toimintatapaa oli mahdollista kehittää suuntaan, joka palvelee paremmin yrityksen tarpeita. Toimintatapoja päädyttiin muokkaamaan CTA:n markkinointistrategisti Pia Komulaisen ottaessa ohjat asiakkuuden hallinnasta. Muutoksen myötä siirryttiin dynaamiseen ja asiakasta paremmin palvelemaan malliin.

Käytännössä nykyinen toimintatapa käsittää markkinoinnissa avustamisen tarpeen mukaan. Aiemmin aikaa vaatinut markkinointitiimi on vaihtunut tarvepohjaiseen avustamiseen, jossa kaksisuuntaisen kommunikaation tärkeys korostuu; Greenride viestii tarpeistaan ja CTA:n asiantuntijat ehdottavat mahdollisia toimia. Konkreettinen esimerkki tästä on valmiiden mainos- ja kuvapohjien tuottaminen, jolla täydennetään yrittäjien omaa ammattitaitoa.

Kommunikaation kautta sujuvaa yhteistyötä

Alkukankeuksista huolimatta yhteistyö on muodostunut sujuvaksi ja kaikki osapuolet ovat tyytyväisiä. Hyvän yhteistyön avaimena on avoimen keskustelukulttuurin luominen. Kommunikaation helppouden avulla on saavutettu tila, jossa onnistutaan keskustellen löytämään sopivia ratkaisuja.

– Asiakkaan ymmärrys markkinoinnista helpottaa asioiden pallottelua ja ideointia. Yhteistyö toimii, kun asioista voidaan keskustella avoimesti, Komulainen kuvailee.

– Olemme tyytyväisiä saamamme palvelun laatuun. Koemme, että meitä ja tarpeitamme kuunnellaan ja sen perusteella pystytään muokkaamaan palveluita, Junkkila kertoo.

Kumppani, joka kuuntelee

Haluatko sinäkin yrityksellesi markkinointikumppanin, joka aidosti kuuntelee sinua ja tarpeitasi? Ota yhteyttä myyntipäällikköömme Samiin, ja lähdetään etsimään juuri teille sopiva palvelukokonaisuus!

Sami Lappi
Myyntijohtaja
0400 219 735 | [email protected]

Varaa tapaaminen Samin kanssa täältä.