Call To Action hoitaa Teho-Posako Oy:n markkinoinnin: “Hyvästä palvelusta olen valmis maksamaan!”

Kylmäkoneita, lämmitysjärjestelmiä ja keittiölaitteita myyvä, asentava ja huoltava kodintekniikkaliike Teho-Posako Oy on jo lähes puolen vuosisadan ajan tarjonnut asiantuntevaa palvelua asiakkailleen Kuopion alueella. Pari vuotta jatkuneesta koronatilanteesta huolimatta on yrityksessä taottu viime vuonna ennätystulosta. Teho-Posako:n toimitusjohtaja Esko Airaksinen luottaa yrityksen markkinoinnissa Call To Actioniin.

– Keväällä kolmatta vuotta sitten olimme tilanteessa, jossa meille markkinointia tehnyt yksinyrittäjä lopetti toimintansa, ja tarve uudelle markkinointitoimistolle konkretisoitui. Päädyimme kilpailuttamaan sisällöntuotantoa ja nettisivujen päivittämistä, ja yksi tarjouksen jättäneistä oli Call To Action. Tarjouksen myötä mielessäni aktivoitui muistijälki vuodelta 2018; osallistuin tuolloin Kuopion Yrittäjien kokoukseen ja palkitsimme yhdessä Handelsbankenin kanssa CTA:n toimari Aki Karkulahden vuotuisella Nuori yrittäjä -tunnustuksella, muistelee Airaksinen.

– Olin jo pidempään miettinyt digimarkkinoinnin mahdollisuuksia ja aavistellut, että perinteinen printtimedia alkaa olla ns. katoavaa kansanperinnettä. Muistaessani Akin aloin miettiä CTA:ta potentiaalisena vaihtoehtona avuksi markkinointiin. Pian pidettiinkin ensimmäinen palaveri CTA:n kanssa.

Digimarkkinointia jatkuvana palveluna monenlaisiin tarpeisiin

Vuosien mittaan digitaalista markkinointia on CTA:lla tehty Teho-Posako:lle hieman eri kulmilla, ja CTA:n tarjoomasta käytössä on ollut jatkuvan markkinoinnin malli, jossa markkinointi on nimensä mukaisesti jatkuvaa kumppanuutta.

Teho-Posako:n liiketoiminnasta 60–70 % tulee lämpöpumpuista, ja kysyntä on viime vuodet ollut kovassa kasvussa. Viimeisin vuosi on koronapandemiasta johtuen kiihdyttänyt kysyntää vielä edelleen siten, että esimerkiksi jonot pumppujen asennuksiin ovat venyneet huomattavan pitkiksi. Markkinointi onkin tämän positiivisen ongelman vuoksi ollut Teho-Posako:lla viime aikoina kaikkea muuta kuin kysynnän kasvattamista.

– Tänä vuonna olemme siirtyneet imagomarkkinointiin ja vaalimaan hyvää brändiämme. Kampanjat on toistaiseksi jätetty tauolle, sillä emme halua luoda kysyntää, johon emme pysty vastaamaan. Tästä syystä olemme tehneet informatiivista markkinointia ja tiedottamista koronasta johtuvan poikkeuksellisen ajanjakson mukanaan tuomista haasteista, jotta asiakkaamme ymmärtäisivät kiperän tilanteemme, Airaksinen selvittää.

Ketteryyden lisäksi digimarkkinoinnin ja jatkuvan markkinoinnin mallin avulla mainonnan suunnittelu ja toteuttaminen on myös suunnitelmallista. – Kausituotteiden kuten erilaisten aurinko- ja mökkituotteiden markkinointi elää markkinoinnissa tavallisesti vuosikellon mukaan, sillä syksyllä asiakkaitamme kiinnostavat lämpöpumput lämmönantajina ja kevään tullen laitteiden jäähdytysominaisuudet ovat kysyttyjä. Pyrimme parhaamme mukaan vastaamaan kuluttajien kausiluontoisiin tarpeisiin, ja markkinoinnilla ohjaamme myös kysyntää rauhallisempiin ajankohtiin.

Edessä valoisa tulevaisuus koko toimialalla

Teho-Posako:lla on nyt takana 2–3 todella positiivista vuotta, ja viime vuonna yritys teki ennätystuloksen. Työntekijöittensä keskuudessa pidetyn yrityksen ja koko toimialan tulevaisuudennäkymät ovat nekin valoisat, ja kasvua on odotettavissa varmasti myös tulevina vuosina.

– Lämpöpumppujen toimiala elää valtavan hyvää vaihetta juuri nyt. Myös me olemme yrityksenä voimakkaassa kasvussa, ja kyllä se viestii siitä, että me teemme asioita oikein. Olemme muun muassa satsanneet henkilökuntaan ja rekrynneet sekä osallistuneet myös kouluttamaan alalle uusia tekijöitä oppilaitosyhteistyötä tekemällä. Meillä on hel****n hyvät työntekijät, jotka tykkäävät työskennellä meillä. Ihan viikoittain saadaan autenttista, hyvää palautetta asiakkailtamme, iloitsee toimitusjohtaja yrityksessä vallitsevasta hyvästä meiningistä.

Aidossa kumppanuudessa saa välillä mennä myös vähän vihkoon

Teho-Posako Oy luottaa Airaksisen mukaan jatkossakin Call To Actionin jatkuvan markkinoinnin malliin ja kumppanuuteen. – Teho-Posako on 47-vuotias, ja olen itse ollut yrittäjänä 27 vuotta. Aloitin “kesäpoikana” jo 1984, ja opiskelujen jälkeen tulin työsuhteeseen 1987. Vaalimme pitkiä asiakassuhteita, sillä yhteistyö ja kumppanuus ovat meille arvoja jo itsessään.

– Jos kouluarvosanaa kysytään, annan CTA:lle 8+. Mielestäni markkinoinnin yhteistyöhön kuuluvat luonnollisena osana pienet haasteet esimerkiksi aikataulussa pysymiseen liittyen, ja yhteistyön käynnistyessähän vasta opetellaan yhteisiä toimintamalleja. Joskus olen lisäksi harmitellut toimialaamme liittyvän substanssiosaamisen puutetta CTA:n päässä, mutta sitten olen palauttanut mieleeni, että markkinointitoimistohan CTA onkin, Airaksinen hymähtää.

– Markkinointia kilpailutettaessa hinnalla on tietysti merkityksensä, ja tulosten lisäksi arvostan myös hyvää palvelua. CTA:lta olemme sellaista saaneet, ja siitä olen valmis maksamaan jatkossakin! Näillä näppäimillä emme ole vaihtamassa markkinoinnin kumppania!

Onko markkinointikumppanin löytäminen yrityksellenne ajankohtaista? Haluaisitko kuulla lisää Call To Actionin jatkuvasta markkinoinnista? Pirauta myyntijohtajallemme Sami Lapille, niin käynnistetään yhteistyö! Sami kertoo mielellään lisää!

Sami Lappi
Myyntijohtaja
0400 219 735
[email protected]