Työharjoittelu Call To Actionilla

Kategoria: Blogit

työharjoittelu call to action anniina viinanen

Anniina Viinanen, työharjoittelijana Call To Actionilla, opiskelijana Savonialla   Viime syksynä tein päätöksen, että aion valmistua tradenomiksi kolmessa vuodessa. Jotta saavuttaisin tavoitteen, tulisi ammatillisen harjoittelun olla suoritettuna ennen kolmannen lukuvuoden alkua. Ja koska harjoittelun tarkoituksenahan on oppia juuri itseä kiinnostavia asioita, aloin etsiä tietoa kuopiolaisista markkinoinnin ammattilaisista. Sopivia vaihtoehtoja ei löytynyt kovinkaan montaa, joten hakuprosessi […]


Call To Action ja Talentree tiivistävät yhteistyötään

Kategoria: Uutiset

calltoaction kuopio digitaainen markkinointi call to action talentree sampsa daavitsainen

Yhteistyö on yksi tärkeimmistä onnistumisen edellytyksistä Alati nopeutuvassa ja digitalisoituvassa maailmassa alalla toimivien yritysten on kyettävä löytämään keinot, joilla tarjota nopeasti yhä parempia palveluita jatkuvasti kasvavalle asiakaskunnalle. Nykyajan asiakasvaatimuksiin vastaamiseksi on laajojen kokonaisuuksien ja suurisuuntaisten prosessien jokainen osa-alue pystyttävä pitämään hanskassa alusta loppuun. Joka hetki muuttuvalla ja kehittyvällä alalla yritysten täytyy kehittää yhteistyömuotoja, jotka hyödyttävät […]


Adwords-mainonta tuotti tuloksia Econostolle

Kategoria: Referenssit

adwords kampanja tuotti tulosta

Google Adwords -mainos tarkoittaa hakusanamarkkinointia Googlen hakutulossivun mainospaikalla. Hakusanamainoksesi näkyy niillä hakusanoilla, joilla asiakkaasi etsivät tietoa tuotteestasi tai palvelustasi. Parempia tuloksia AdWordsilla Tavoitteenamme oli saada Google Adwords- mainontaan käytetyt investoinnit tuottamaan paremmin. Lähtötilanteessa Econoston AdWords-tilin aktiiviset mainokset olivat pyörineet tehottomasti jo jonkin aikaa. Tästä syystä tiettyjen avainsanojen hintatarjoukset olivat pudonneet kilpailusta. Tilin uudistaminen tapahtui muutenkin […]


Markkinoinnin automaatio ja EU:n tietosuoja-asetus (GDPR)

Kategoria: Sisältöstrategia ja digitaalinen kivijalka

MArkkinoinnin automaatio ja GDPR

EU:n yleinen tietosuoja-asetus eli GDPR hyväksyttiin keväällä 2016 (14.4.2016) Euroopan parlamentin ja neuvoston päätöksillä. General Data Protection Regulationin tavoitteena on luoda Euroopan unionille ajanmukainen, vahva, yhtenäinen ja kattava tietosuojakehys. Tämän lisäksi parannetaan luottamusta online-palveluihin ja edistetään EU:n digitaalista markkinoiden kehittämistä. Rekisterinpitäjän tulee tehdä analyysi siitä vastaako henkilötietojen käsittely ja tietosuojakäytänteet EU:n tietosuoja-asetuksen uusia vaatimuksia. Yritysten […]


Digitaalisen markkinoinnin ja myynnin konsultaatio Kuopiossa

Kategoria: Konsultaatio

myynnin ja markkinoinnin konsultaatio

Digitaalinen markkinointi, myynti, viestintä ja asiakaspalvelu sulautuvat tulevaisuudessa yhdeksi kokonaisuudeksi. Tässä muutoksessa tarvitaan sekä käytännön kokemusta että uusien teknologioiden jatkuvaa opettelua. Yksi hyvä konsultaatio saattaa auttaa tavoitteisiin pääsemiseksi. Meillä CTA:lla on vuosien kokemus erilaisten digitaalisten myynti- ja markkinointitoimintojen toteuttamisesta. Viimeiset vuodet olemme olleet tahoillamme helpottamassa asiakkaidemme arkea ja auttamassa heitä saavuttamaan tavoitteensa digitaalisilla ratkaisuilla. Viikoittain […]


Sisältömarkkinointi yritykselle

Kategoria: Sisällöntuotanto

sisältömarkkinointi yrityksille

Jos palvelu on kohdillaan, on sen markkinointikin helppoa. Onnistunut sisältömarkkinointi yritykselle on pohjimmiltaan vain hyvän tarinan kertomista. Sisältömarkkinointi on noussut muotisanasta yritystoiminnan tukipilariksi. Se on ansainnut paikkansa yhtenä parhaista markkinointistrategioista ja on nykyään varteenotettava kilpailija kaikelle perinteiselle mainonnalle. Mutta sisältömarkkinointi yritykselle ei edelleenkään ole laajalti omaksuttu toimintakeino. Ongelma on siinä, että vaikka yritysjohtajat tiedostavat sisältömarkkinoinnin […]


Panza ja ravintolan verkkonäkyvyys

Kategoria: Referenssit

Panza sosiaalinen media

Oli kevät vuonna 2014 ja ravintola ¡Panza! avasi ovensa Kuopiossa. Uuden ravintolan keittiömestarina hääri Top Chef -kisastakin tuttu Markus Kauppinen. ¡Panza!-ravintolan keittiötiimin täydensi Kauppisen kanssa Michelin-tähdellä palkitussa Ravintola Olossa työskennellyt Daniel Troconis Venezuelasta.Verkkonäkyvyys oli tärkeää jo ennen ravintolan ovien avautumista. Panzan mies verkossa oli ensimmäisestä päivästä lähtien Sampsa Daavitsainen. Sampsa on rakentanut ravintolan alkuperäisen digitaalisen kivijalan […]


Digitaalista markkinointia teollisen internetin edelläkävijälle

Kategoria: Referenssit

markkinoinnin automaatio

Teollinen internet – Internet of Things eli IOT – tarkoittaa fyysisten esineiden, palvelujen, ohjelmistojen ja järjestelmien liittämistä yhteen internetin avulla. Reaaliaikaista tietoa voidaan analysoida automatisoidusti, jolloin saadaan enemmän informaatiota päätöksenteon tueksi. Tämä on Kiholle  arkipäivää ja me pyrimme tukemaan heidän digitaalista markkinointia. Tiedon digitalisointi Kihon IoT -laitteiden ja mobiilisovelluksen avulla voi ohjata ja raportoida reaaliaikaisesti sitä mitä […]


Me teemme digimarkkinointia. Mitä sinä teet?

Kategoria: Sisältöstrategia ja digitaalinen kivijalka

calltoaction logo 2017

Viime vuosina on tullut tutustuttua lukuisiin uusiin ihmisiin ja yrityksiin. Täytyy sanoa, että päällimmäinen ajatus on miten vähän me kerromme itsestämme verkossa. Me suomalaiset olemme aina niin vaatimattomia. Haluankin kannustaa ihmisiä ja yrityksiä kertomaan rohkeammin omasta osaamisestaan. Annas kun kerron, mitä me osaamme ja mistä me ponnistamme.   Miten digimarkkinoinnin toimisto Call To Action syntyi? Kaikki […]


Hyökkäys kuntoon digitaalisella markkinoinnilla

Kategoria: Optimointi ja kehitys

digitaalinen markkinointi 2017 kuopio calltoaction

Hyökkäys kuntoon digitaalisella markkinoinnilla Vuonna 2017 suurin osa sekä kuluttajista että yrityksistä aloittaa hankintojen tekemisen ensin täältä, verkosta. Asiakkaat selaavat verkkoa, tekevät vertailuja ja saattavat jopa ostaa jo ennen kuin myyjä on ehtinyt ottanut yhteyttä. Nykyään yli 75 prosenttia B2B-päättäjistä käyttää sosiaalista mediaa ostoprosessin tukena. Yleensä ensimmäinen askel on Google. Digitaalinen markkinointi ja prosessien digitalisaatio […]


Kuinka paljon yrittäjän pitää osata?

Kategoria: Julkaisu ja yhteisömanageri

kuinka paljon yrittäjän pitää osata digitaalisesta markkinoinnista

Olemme Call To Actionilla vuoden 2016 aikana kouluttaneet Kuopiossa, Iisalmessa ja Varkaudessa kymmeniä yrittäjiä, myynnistä tai markkinoinnista vastaavia työntekijöitä tai muuten vain digitaalisesta markkinoinnista ja sisältömarkkinoinnista kiinnostuneita ihmisiä. Matkan varrella on ollut paljon oivalluksia, onnistumisia ja ahaa-elämyksiä, mutta välillä on myös kuulijoiden pään päällä voinut lähes nähdä leijuvan ison kysymysmerkin. Digitaalisen markkinoinnin ympärillä pyörii kuitenkin […]


Pesula Pyykkisatama Oy:n siirtyminen digitaaliseen markkinointiin

Kategoria: Referenssit

Pesula Pyykkisatama Oy:n uusi yrittäjä Irina Kauppinen kertoo yrityksen sukupolven vaihdoksen haasteista sekä siitä, miten yritys on kehittänyt markkinointiaan nykyaikaisemmaksi uuden yrittäjän myötä. Pyykkisatama on Kauppisen isän vuonna 1992 perustama yritys ja nyt vuonna 2016 oli ajankohtaista ryhtyä sukupolven vaihdokseen. Uusi yrittäjä muutti perheineen Kuopioon ja vaihdosprosessi aloitettiin. Irinan mukaan heidän oma osaamisensa vaihdokseen ei ollut […]


Verkkosivu ei ole pelkkä näyteikkuna

Kategoria: Sisältöstrategia ja digitaalinen kivijalka

Mitä teet jos kohtaat jonkin ongelman tai haluat ostaa jotain? Lähdetkö torille kysymään neuvoa vai kiertelemään kauppoja? Torilla jutustelu ja kauppojen kiertäminen on toisinaan ihan mukavaa puuhaa, mutta helpointa on varmasti katsoa Googlesta.


Kuinka markkinoin vuonna 2016?

Kategoria: Sisältöstrategia ja digitaalinen kivijalka

Sisältö, hakukone, sosiaalisen median kanavat, verkkosivut, asiakaspalvelu, liidien jalostaminen ja kaiken tämän mittaaminen sulautuu yhdeksi saumattomaksi digitaaliseksi kokemukseksi vuonna 2016.


Sisältöstrategian kuusi elementtiä

Kategoria: Sisältöstrategia ja digitaalinen kivijalka

CTA---asiakkaan-polku---step-1

Sisältömarkkinointi on juuri nyt varsin kuuma termi markkinoinnissa. Sisältöä tuotetaan enemmän kuin koskaan eikä monikaan organisaatio ole ottanut sisällöstään läheskään kaikkea irti. Mitä sille kaikelle sisällölle pitäisi sitten tehdä? Miten se saataisiin asiakkaille esiin?